Η επιστροφή του Fiat Punto στη γραμμή παραγωγής θα σημάνει ταυτόχρονα και την αντεπίθεση της ιταλικής φίρμας, η οποία με τη βοήθεια του ομίλου Stellantis ελπίζει σε καλύτερες ημέρες.
Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την επιστροφή του Fiat Punto στη γραμμή παραγωγής, με τους Ιταλούς να δηλώνουν αποφασισμένοι για την επάνοδό τους στις πρώτες θέσεις μιας κατηγορίας, η οποία στο παρελθόν τους έχει χαρίσει στιγμές δόξας.
Η επιβεβαίωση της είδησης ότι το Fiat Punto πρόκειται να αποτελέσει έναν από τους πυλώνες της αναγέννησης της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας ήρθε τον περασμένο Αύγουστο δια στόματος Carlos Tavares, γεννώντας υψηλές προσδοκίες για το μέλλον της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας συνολικότερα.
Σχεδόν έναν μήνα μετά από την ημέρα που ο Πορτογάλος επικεφαλής του ομίλου Stellantis επισφράγισε την επιστροφή του δημοφιλέστατου τετράτροχου στην καθημερινoτητά της Fiat μέχρι και σήμερα, τα κομμάτια του παζλ τα οποία συνθέτουν το προφίλ του νέου Punto έχουν σχεδόν συμπληρωθεί.
Oι γαλλικές ρίζες
Η ένταξη της Fiat στις τάξεις του PSA Group και η δημιουργία -με τη συμμετοχή της Opel- του ομίλου Stellantis, καθιστούν σχεδόν βέβαια την παρείσφρηση γαλλικών γονιδίων στο DNA του νέου Punto.
Για του λόγου το αληθές, η πλατφόρμα του ιταλικού supermini θα προέλθει από τα αντίστοιχου μεγέθους και χαρακτήρα προτάσεις της Peugeot και της Opel (βλέπε 208 και Corsa αντιστοίχως), καθορίζοντας και τις επιλογές που πρόκειται να πραγματοποιηθούν και στα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου.
Έτσι, λοιπόν, κάτω από το καπό του νέου Fiat Punto θα βρεθεί ο τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης του 1,2 λίτρου, ο οποίος με τη βοήθεια της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας θα αποτελέσει το εφαλτήριο για το ιταλικό μοντέλο.
Ο εν λόγω κινητήρας θα κληθεί -μεταξύ άλλων- να καλύψει και το κενό το οποίο πρόκειται να δημιουργηθεί από την απουσία πετρελαιοκίνητων συνδυασμών από την γκάμα του νέου Fiat Punto, καθώς πολύ δύσκολα θα δούμε τον γνώριμο στους περισσότερους κινητήρας πετρελαίου του 1,5 λίτρου να παίρνει θέση κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες του ιταλικού τετράτροχου.
Αντιθέτως, το παρόν στην επιστροφή του Fiat Punto στη γραμμή παραγωγής θα δώσει τουλάχιστον μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη υλοποίηση, με το ηλεκτρικό μοτέρ των 136 ίππων και τις μπαταρίες ιόντων λιθίου των 50 kWh να αποτελούν μια εύκολη-σίγουρη λύση, όντας δοκιμασμένη στα Peugeot 208 και Opel Corsa.
Ο σχεδιασμός
Από την εποχή που η επιστροφή του Fiat Punto στη γραμμή παραγωγής αποτελούσε τον ευσεβή πόθο των φίλων της ιταλικής φίρμας μέχρι και σήμερα, έχουν δει το φως της δημοσιότητας πλήθος ψηφιακών αποτυπώσεων της επόμενης γενιάς του αυτοκινήτου.
Οι περισσότερες από αυτές έχουν αφετηρία τα ιδιαίτερα γνωρίσματα του Peugeot 208 και του Opel Corsa, ωστόσο δεν είναι λίγοι εκείνοι που αφήνουν ανοικτό το ενδεχόμενο το νέο Fiat Punto να μην επιστρέψει ως ένα τυπικό πεντάθυρο hatchback αλλά ως ένα αστικών διαστάσεων και προδιαγραφών crossover.
Με δεδομένο ότι η Fiat δεν διαθέτει αυτή τη στιγμή εκπρόσωπο στην κατηγορία του B-Segment, θα αποτελούσε έκπληξη αν το Punto δεν ακολουθούσε την… πατροπαράδοτη συνταγή ενός κλασικού αυτοκινήτου πόλης.
Η επιλογή αυτή άλλωστε θα δημιουργούσε και τον απαραίτητο χώρο ώστε η Fiat να προσθέσει στην γκάμα της ένα μικρό SUV και να ενισχύσει την παρουσία της με προτάσεις, όπως η έκδοση παραγωγής του πολλά υποσχόμενου Centoventi.
To πιθανότερο, λοιπόν, είναι ότι το Fiat Punto θα αποτελέσει το πρώτο μέλος μιας νέας οικογένειας μοντέλων για την ιταλική φίρμας, πλαισιώνοντας εκείνη που δημιουργήθηκε με αφορμή την αναβίωση του Fiat 500.
Εκτός Ιταλίας η παραγωγή
Η στενή συγγένεια του νέου Punto με το Opel Corsa και το Peugeot 208 απομακρύνουν το ενδεχόμενο της παραγωγής του μικρού Fiat στην Ιταλία. Τις μεγαλύτερες πιθανότητες, λοιπόν, έχει η μονάδα παραγωγής στη Σαραγόσα της Ισπανίας, καθώς εκεί κατασκευάζεται το γερμανικό supermini, χωρίς ωστόσο να μπορεί κανείς να αποκλείσει το νέο Fiat Punto να βρει τη νέα του στέγη στο εργοστάσιο στο Tichy της Πολωνίας, όπου παράγεται το Fiat 500.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο συγκεκριμένο εργοστάσιο το 2020 παρήχθησαν 173.900 αυτοκίνητα, ωστόσο η παραγωγική δυναμικότητα της συγκεκριμένης μονάδας ξεπερνά τα 600.000 οχήματα.
Η άφιξή του στην ευρωπαϊκή αγορά
Ένα ακόμα ερώτημα που μένει να απαντηθεί είναι το πότε το νέο Fiat Punto θα πατήσει τους τροχούς του στους ευρωπαϊκούς δρόμου. Με τα μέχρι σήμερα δεδομένα, η νέα γενιά του ιταλικού αυτοκινήτου θα αποκαλυφθεί το δεύτερο μισό του 2022, με σκοπό να βρεθεί στις εκθέσεις της ιταλικής φίρμας το 2023.
Η ημερομηνία δεν είναι τυχαία, καθώς το 2023 συμπληρώνονται 30 χρόνια από την παγκόσμια πρεμιέρα της πρώτης γενιάς του ιταλικού μοντέλου, η οποία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης.