Υπάρχουν ευκαιρίες στην Ελλάδα της κρίσης και της ύφεσης για ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας;
Είναι ένα ερώτημα που φέρεται να απασχολεί πολλούς νέους αλλά και έμπειρους επιχειρηματίες που ψάχνουν να βρουν τη χρυσή τομή...
Απάντηση δίνει ο συμβουλευτικός επιχειρηματικός οργανισμός Global Greece, που κατέγραψε και κωδικοποίησε τις «10 Καλύτερες Επιχειρηματικές Ευκαιρίες για το 2013».
Έχοντας ως δεδομένο, πως ο ασφαλέστερος τρόπος να βγάλει κάποιος χρήματα είναι να καλύπτει συγκεκριμένες ανάγκες της αγοράς, αναλύει ιδέες που στηρίζονται σε πραγματικές ανάγκες και τάσεις και τις προσαρμόζει στη σημερινή ελληνική πραγματικότητα.
Οι δέκα τομείς που ξεχωρίζουν είναι οι παρακάτω:
1. Εξαγωγική ανάπτυξη
Όσο η τοπική αγορά στεγνώνει από χρήματα, όσο η οικονομική δυσχέρεια εξαπλώνεται σε όλη την χώρα, τόσο οι ευκαιρίες για ανάπτυξη μέσω εξαγωγών αυξάνουν. Υπάρχουν πολλές δυνατότητες ανεκμετάλλευτες και πολλά προϊόντα με αυξημένη ζήτηση στο εξωτερικό. Με λίγη μεγαλύτερη προσοχή στις ανάγκες των ξένων αγοραστών και μεγαλύτερη συνεργασία παραγωγών συμπληρωματικών προϊόντων, οι εξαγωγές πολλών ελληνικών προϊόντων μπορούν να απογειωθούν.
2. Υπηρεσίες μετακίνησης και φροντίδας ηλικιωμένων
Από απλές υπηρεσίες μεταφοράς ή νοσοκόμων, έως τη φροντίδα για το φαγητό, τη φροντίδα των ρούχων, τις υπηρεσίας delivery των super market, το καθάρισμα του σπιτιού, το άνοιγμα του δικού σας «σπιτιού φροντίδας ηλικιωμένων», υπάρχουν δεκάδες εξειδικευμένες ανάγκες που ζητούν λύσεις.
3. Υπηρεσίες καθαριότητας & επισκευής
Ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση του καθενός, όλα γύρω μας αργά ή γρήγορα χαλάνε, λερώνουν, λεκιάζουν και χρειάζονται επαγγελματική φροντίδα. Και όσο τα χρήματα για εξόδους μειώνονται τόσο η ποιότητα ζωής μέσα στο σπίτι θα τραβάει μέρος του προϋπολογισμού μας. Το ίδιο ισχύει και για βιομηχανικά κτίρια ή χώρους γραφείων. Οι τσαγκάρηδες, μοδίστρες, μαραγκοί, ταπετσιέρηδες κ.α. θα ζήσουν μια νέα περίοδο άνθησης.
4. Τουρισμός για λίγους
Υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες με εξειδικευμένες ανάγκες που ψάχνουν για κατάλληλα ξενοδοχεία, τουριστικά προγράμματα ή υποστήριξη, αλλά οι εξειδικευμένες προσφερόμενες τουριστικές υπηρεσίας στην χώρα μας είναι ελάχιστες. Τουρισμός λοιπόν για ηλικιωμένους, για διαβητικούς, για ζευγάρια με μικρά παιδιά, ή για ζευγάρια που δεν θέλουν γύρω τους παιδιά. Τουρισμός για άτομα με συγκεκριμένα χόμπι ή συγκεκριμένα ενδιαφέροντα. Απλά προσαρμόστε τις υπηρεσίες σας σε συγκεκριμένες ανάγκες και διαφοροποιηθείτε από τον ανταγωνισμό.
5. Πωλήσεις & επισκευές για σκούτερ και ποδήλατα
Πωλήσεις, ενοικιάσεις, συντηρήσεις, βαφή ή ανανέωση εμφάνισης, ανταλλακτικά, φύλαξη είναι μερικές μόνο από τις επιχειρηματικές ιδέες που σχετίζονται με τα δίκυκλα. Νέες μορφές με ηλεκτροκινητήρες ή μικτή χρήση θα ζητιούνται όλο και περισσότερο.
6. Υπηρεσίες κηπουρικής
Εγκαταστάσεις, αναβαθμίσεις αλλά και συντηρήσεις κήπων ανοίγουν πολλές ευκαιρίες για εξειδικευμένα προϊόντα και υπηρεσίες. Μικροί κήποι, συστήματα αυτόματου ποτίσματος, συντήρηση, μικρά θερμοκήπια, οικολογικά παρασιτοκτόνα, μικρές ποικιλίες φυτών με βασικά βότανα ή λαχανικά, κατασκευή και συντήρηση μικρών οικιακών λαχανόκηπων, κατασκευές παρτεριών για σχετική χρήση σε μπαλκόνια ή ταράτσες.
7. Πράσινη ενέργεια & ανάπτυξη
Παραγωγή και εξοικονόμηση ενέργειας, ανακύκλωση, αγορά και χρήση φιλικών προς το περιβάλλον προϊόντων, τεχνικές κομποστοποίησης, τεχνολογίες μείωσης κατανάλωσης ενέργειας. Σε όλους τους κλάδους μπορείτε να βρείτε μεθόδους ή προϊόντα που θα δίνουν στους αγοραστές σας μια πιο οικολογική πρόταση.
8. Επιστροφή στο σπίτι
Η κρίση έστρεψε το ενδιαφέρον για ποιότητα ζωής στο σπίτι. Χιλιάδες προϊόντα, χρηστικά εργαλεία, διακοσμητικά στοιχεία, συναρμολογήσεις και κατασκευές θα είναι σε πρώτη ζήτηση. Το στυλ, τα χρώματα, η επιθυμία για χώρους ζεστούς, ασφαλείς και όμορφους για λίγες ώρες ηρεμίας και ξεγνοιασιάς, ξαναμπαίνουν στην ζωή μας. Οι μεγαλύτερες ανακαινίσεις αναμένονται να γίνουν σε σχέση με την θερμομόνωση.
9. Delivery ζεστών γευμάτων
Το junk food πεθαίνει και την θέση του παίρνει το παραδοσιακό μαγειρευτό φαγητό. Οι υπηρεσίες προετοιμασίας και κατ’ οίκον παράδοσης ζεστών γευμάτων θα αυξηθούν. Ιδιαίτερα σε περιοχές με πολλές επιχειρήσεις οι προοπτικές είναι πολύ μεγάλες.
10. Κατ’ οίκον Υπηρεσίες Κομμωτηρίου και Αισθητικής
Η ζήτηση για κατ’ οίκον υπηρεσίες ομορφιάς αυξάνεται και ταυτόχρονα, υπάρχει η ανάγκη πολλών επαγγελματιών αυτών των κλάδων να αυξήσουν τα έσοδα τους, προσφέροντας βελτιωμένες ή διαφοροποιημένες υπηρεσίες. Οι τάσεις αυτές συνηγορούν στην ανάπτυξη αυτής της μέχρι πρότινος μικρής αγοράς... (fpress)