Το φακελάκι αποτελεί άγνωστη λέξη, οι πολίτες αντιμετωπίζονται με ευγένεια και σε καμία περίπτωση δεν ανεβοκατεβαίνουν όλους τους ορόφους για να εξυπηρετηθούν, ενώ δε δίνεται προτεραιότητα σε υποθέσεις έπειτα από έξωθεν ή οίκοθεν παρέμβαση...
Το οποιοδήποτε λάθος που θίγει δικαιώματα κάποιου πολίτη διορθώνεται αμέσως, ενώ η συνέπεια στις απαντήσεις έναντι αιτημάτων πολιτών -γραπτώς, τηλεφωνικώς ή αυτοπροσώπως- αποτελεί αδιαπραγμάτευτη αρχή, σύμφωνα με το εγχειρίδιο ορθής συμπεριφοράς προς τους πολίτες που κυκλοφόρησε την Τετάρτη η Ομάδα Καταπολέμησης Διαφθοράς του υπουργείου Οικονομικών.
Όπως αναφέρουν τα «Νέα», το «savoir vivre» των υπαλλήλων του υπουργείου Οικονομικών δεν επιτρέπει εξάλλου να υπάρξει παρέκκλιση σε ανάρμοστες συμπεριφορές. Ή τουλάχιστον αυτό ευαγγελίζεται ο Κώδικας Ηθικής και Δεοντολογίας που κυκλοφόρησε χθες η Ομάδα Καταπολέμησης Διαφθοράς του υπουργείου και περιγράφει τις θεμελιώδεις αρχές που αποτελούν «τη βασική πυξίδα για κάθε ενέργεια» των υπαλλήλων.
«Μόνο όταν οι υπάλληλοι μιας υπηρεσίας επιλέξουν να συνεργαστούν μεταξύ τους για αν κάνουν πραγματικότητα τις διατάξεις του παρόντος Κώδικα, με την καθημερινή εφαρμογή των αρχών του, θα αναδειχθεί η πραγματική του αξία», αναφέρεται χαρακτηριστικά και προστίθεται: «Κατ’ αυτόν τον τρόπο, το υπουργείο Οικονομικών θα καταστεί μια υπηρεσία σύγχρονη και λειτουργική».
Στην ειδυλλιακή εκδοχή λειτουργίας των δημοσίων υπηρεσιών, ο υπάλληλος χαρακτηρίζεται από υψηλή ευσυνειδησία και σεβασμό για την αξιοπρέπεια των συναδέλφων του και των πολιτών. Σύμφωνα, με την έκθεση ιδεών, που αποτελεί ο Κώδικας, είναι επίσης απόλυτα συνεπής στο ωράριό του και εργάζεται και πέραν αυτού σε έκτακτες ανάγκες, ενώ θέτει τις ειδικές αρχές πάνω από το ατομικό κέρδος ή συμφέρον.
Ακόμη και περιπτώσεις υπαλλήλων που χρέωναν το δημόσιο, καλώντας ροζ γραμμές ή έμπαιναν σε αντίστοιχες ιστοσελίδες, θα εξαλειφθούν, αναφέρει το δημοσίευμα. «Η υλική ιδιοκτησία, όπως τα τηλέφωνα, οι υπολογιστές, η πρόσβαση στο διαδίκτυο, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, και τα φωτοαντιγραφικά μηχανήματα, μπορεί να χρησιμοποιείται περιστασιακά για μη επαγγελματικούς σκοπούς, αλλά μόνο εάν μια τέτοια χρήση είναι λογική και περιορισμένης διαρκείας και δεν εμποδίζει την εργασία», αναφέρει ένας από τους κανόνες.
Οι σωστοί υπάλληλοι καλούνται μάλιστα να νουθετούν τους επιρρεπείς σε λάθος συμπεριφορές ή αξιόποινες πράξεις συναδέλφους τους. «Σε περίπτωση που ο υπάλληλος αντιλαμβάνεται ότι ένας συνάδελφος είναι έτοιμος να προβεί σε μια τέτοια ενέργεια, η οποία έρχεται σε αντίθεση με τον παρόντα Κώδικα, οφείλει να τον βοηθήσει να καταλάβει ότι αυτό που πρόκειται να κάνει δεν επιτρέπεται και ότι πρόκειται για λάθος που θα μπορούσε να στοιχίσει ακριβά και στον ίδιο και στην υπηρεσία», επισημαίνεται... (protothema-fimotro)