Επίσκεψη της συγγραφέα Ελένης Πριοβόλου...
στο 3ο Γυμνάσιο ΠύργουΣτο πλαίσιο των εκδηλώσεων του 21ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους, που περιλαμβάνουν επισκέψεις συγγραφέων στα σχολεία της Ηλείας, η συγγραφέας Ελένη Πριοβόλου επισκέφτηκε τη Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου το 3ο Γυμνάσιο Πύργου και συζήτησε με τους μαθητές της Β3 και Β4 τάξης του σχολείου.
Ήταν μια πρωτοβουλία του φιλολόγου των τμημάτων Γιώργου Αγγελόπουλου και των μαθητών, οι οποίοι ετοίμασαν μια ενδιαφέρουσα «συνέντευξη» στη συγγραφέα στο πλαίσιο των μαθημάτων της Λογοτεχνίας και Γλώσσας πάνω στις ενότητες «Οικογένεια» και «Φιλία» και με αφορμή το βιβλίο της κ. Πριοβόλου «Καπετάν Ζωή» (εκδ. Καστανιώτη).
Βέβαια, η συγγραφέας, εκτός από τα παραπάνω θέματα και απαντώντας στις ερωτήσεις των παιδιών, αναφέρθηκε και σε ευρύτερα θέματα που απασχολούν τους νέους σήμερα, όπως η τέχνη, η πολιτική, η εκπαίδευση αλλά και η θέση του πνευματικού ανθρώπου στην κοινωνία της κρίσης και του καταναλωτισμού.
Συγκεκριμένα, προέτρεψε τα παιδιά να αγωνίζονται για την εδραίωση της δημοκρατίας ομολογώντας τους πως στην εφηβεία της βίωσε το αυταρχικό καθεστώς της Δικτατορίας, την αναβίωση του οποίου προσπαθούν να επιτύχουν ακραίες πολιτικές ομάδες σήμερα. Γι’ αυτό πιστεύει πως οι πολίτες οφείλουν με τη συμμετοχή και την ψήφο τους να ελέγχουν τους κυβερνώντες και να επιλέγουν τον «άριστο», δηλ. τον ηθικό, τον αντικειμενικό και το δίκαιο.
Επιπλέον, τόνισε πως οι νέοι πρέπει να μελετούν, για να είναι «μαχόμενοι» πολίτες, γιατί, «αν δε διαβάζεις, το σύστημα πάντα θα σε κοροϊδεύει». Απαιτείται όλοι να σκεφτόμαστε και να ενεργούμε ως πολιτικά και όχι κομματικοποιημένα όντα και να συμπεριφερόμαστε ως «εμείς». Να μη φοβόμαστε να πούμε την άποψή μας, αλλά να την εκφράζουμε με παρρησία.
Όσον αφορά τα δικαιώματα των παιδιών, επισήμανε πως είναι βασικό δικαίωμά τους να ερωτώνται για όλα τα θέματα που τα αφορούν, ακόμη και για το πώς πρέπει να γίνεται το μάθημα στο σχολείο ακολουθώντας δημοκρατικές διαδικασίες και λαμβάνοντας υπόψη τα θέλω τους.
Ακόμη, η κ. Πριοβόλου αναφέρθηκε και στη γνώση της Ιστορίας, η οποία έχει πρωτεύοντα ρόλο στα μυθιστορήματά της για μεγάλους. Μίλησε για την πολιτική ιστορία, μακριά από την απομνημόνευση γεγονότων, αλλά με συσχέτιση των ιστορικών γεγονότων με τα σύγχρονα, όπως αυτό της προσφυγιάς με αφορμή τον πόλεμο στη Συρία και τον παραλληλισμό του με των ξεριζωμό των Ελλήνων το 1922. Σημαντικό ρόλο απέδωσε, επίσης, και στις αφηγήσεις των προγόνων της στη συγγραφή των βιβλίων της για γεγονότα του 20ου αιώνα, όπως ο Α’ Παγκόσμιος πόλεμος, η Κατοχή και η Αντίσταση.
Τέλος, η συγγραφέας υπογράμμισε πως για να υπάρξει στο μέλλον πραγματική ελευθερία και ισότητα σε μια κοινωνία, η λύση είναι οι νέοι να ασχολούνται με την τέχνη και ειδικότερα τη λογοτεχνία, γιατί τους παρέχουν ουσιαστική παιδεία και μακροπρόθεσμα θα τους καταστήσουν ενεργούς πολίτες.