11 σημάδια που μαρτυρούν τον εθισμό των παιδιών στο διαδίκτυο!


Αναμφισβήτητα το διαδίκτυοέχει διευκολύνει...

 σε πολύ μεγάλοβαθμό την καθημερινότητα των περισσότερων ανθρώπων, καθώς η πρόσβασηπου δίνεισε εκατοντάδες χιλιάδες πληροφορίες σε ελάχιστοχρόνο είναι ανεκτίμητη. Επιπρόσθετα, μας έχει δώσει τη δυνατότητα να κρατάμε επαφή με άτομα και φίλους που μένουνμακριά μας.


Από τη στιγμήλοιπόνπου αποτελεί ένα καθημερινόεργαλείο χρήσης από τους περισσότερους ενήλικες, τα τελευταία χρόνια βλέπουμενα αυξάνεται με πολύ γρήγορουςρυθμούς και η χρήση τουδιαδικτύου από τα παιδιά.

Τι γίνεταιόμως όταν η χρήση αυτήγίνεται κατάχρηση; Όταν δηλαδή αρχίσει να παρακωλύει τις καθημερινέςμας ασχολίες, ακόμα και να καταστρέφει διαπροσωπικές σχέσεις; Ποια είναι τα προειδοποιητικά σημάδια που πρέπεινα ανησυχήσουν τους γονείς;

Αρχικά, ως εξάρτησηαπό το διαδίκτυοή τον υπολογιστή ορίζεται η υπερβολική χρήση αυτών. Το άτομο δηλαδή δεν μπορεί να μην «σερφάρει»στο ίντερνετ, δεν πάει πουθενά χωρίς το κινητό του ή τον υπολογιστή, είναι συνεχώςonline, δεν ενδιαφέρεται για ό,τι συμβαίνειγύρω του και εάν επισκεφτεί ένα μέρος που δενέχει πρόσβαση στο διαδίκτυογίνεται επιθετικό και ευερέθιστο.

«Πρόσφατες επιστημονικές μελέτες τονίζουν ότι ένα στα τέσσερα παιδιά σήμεραείναι εθισμένο στο διαδίκτυο…»

Και οιέφηβοι όμως είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι σε αυτήν την εξάρτηση, καθώς η ενασχόληση με τουςηλεκτρονικούς υπολογιστές και το διαδίκτυο τους προσφέρει πολλέςδυνατότητες μάθησης, εκπαίδευσηςκαι ψυχαγωγίας.

Το διαδίκτυοείναι ιδιαίτερα γοητευτικό για τους εφήβους μιας και τους δίνει τη δυνατότητα να:

– γνωρίσουν άτομα που δενξέρουν,

– να παίξουν διαδικτυακά παιχνίδια

– και να κρατάνε επαφή με φίλους τους με τη βοήθεια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

 Ποια είναιλοιπόντα πρώιμα σημάδιαπου πρέπεινα σας απασχολήσουν για ενδεχόμενη προβληματική χρήση τουδιαδικτύου από το παιδί σας;

Η κατάχρησηστο διαδίκτυο εμφανίζεται τόσο με σωματικά όσο και με συναισθηματικά συμπτώματα, τα οποία πιο συγκεκριμέναείναι:

– Ο υπερβολικός χρόνος ενασχόλησης με τον υπολογιστή, το ταμπλετή/και τοκινητό

– Η παραμέλησητων υποχρεώσεων και των άλλων ασχολιών του παιδιού

– Η απότομη πτώση τηςσχολικής επίδοσης

– Η απομόνωση και η μείωση του χρόνουπου αφιερώνεταισε εξωσχολικές δραστηριότητες και σε φίλους

– Η επιθετικότητα

– Η απώλεια της αίσθησης του χρόνου (το παιδί δενμπορεί να καταλάβει τι ώρα είναι)

– Η απότομη μεταβολή της συμπεριφοράς

– Η αδιαφορία για πράγματα που παλιά προκαλούσαν ευχαρίστηση

– Οι πονοκέφαλοι, ο πόνος στην πλάτη καιη ξηρότητα των οφθαλμών

– Οι διαταραχές στον ύπνο ή/και τηνόρεξη

– Τα πολλά ψέματαστους γονείς

Εάν οιγονείς έχουν παρατηρήσει ορισμένα από τα παραπάνωσυμπτώματαστο παιδί τουςκαλό είναι να απευθυνθούν άμεσα σε έναν ειδικό ψυχικής υγείας. Ο ειδικός είναι αυτόςπου θαμπορέσει να καταλάβει τη σοβαρότητα της χρήσης/κατάχρησης και να αναγνωρίσει αν το παιδί χρήζειβοήθειας.

Στόχος των παρεμβάσεων που γίνονταιστο παιδί είναινα περιοριστεί ο χρόνοςπου καταναλώνεταιμπροστά στον υπολογιστή και το διαδίκτυο για να μπορέσει το παιδί ναβρει ξανά ενδιαφέρον στον πραγματικό κόσμο καιόχι τον εικονικό. Επίσης, οι παρεμβάσεις στοχεύουν να βοηθήσουντο παιδί ναδιαχειριστεί αποτελεσματικά τις δυσκολίες της ηλικίας του και τα όποια προβλήματα αντιμετωπίζει.



Γράφει η ΕλευθερίαΜελ. Μουστάκα – Κλινικός Ψυχολόγος MSc, εξειδικευμένη στη Γνωσιακή ΣυμπεριφορικήΨυχοθεραπεία, την Ψυχολογία της Υγείας και τις Ψυχολογικές Παρεμβάσεις στις διατροφικές διαταραχές και την Παχυσαρκία.



Εγγραφή στο Newsletter μας

Please enable the javascript to submit this form

© 2004 - 2024 All Rights Reserved. | Φιλοξενία & Κατασκευή HostPlus LTD

hostplus 35