H «Έρημη χώρα», η νέα καθηλωτική μίνι σειρά 8 επεισοδίων της ΕΡΤ, η πρώτη σε παραγωγή ERTFLIX, μια δυνατή οικογενειακή ιστορία με στοιχεία γουέστερν, σε σενάριο-σκηνοθεσία Γιώργου Γκικαπέππα, με εξαιρετικούς ηθοποιούς και συντελεστές, έκανε πρεμιέρα αποκλειστικά στο ERTFLIX.
Η σειρά είναι προσβάσιμη σε όλους με ακουστική περιγραφή εικόνας για άτομα με οπτική αναπηρία και δυνατότητα εμφάνισης υποτίτλων για κωφούς και βαρήκοους.
Γνωρίστε τους κεντρικούς ήρωες της σειράς….
ΛΟΥΚΑΣ ΚΑΡΑΪΣΚΟΣ (Γιώργος Κέντρος)
Ένας φιλήσυχος αγρότης και τρελά ερωτευμένος με τη Μάρθα, τη γυναίκα του, βλέπει τη ζωή του να καταρρέει όταν εκείνη δολοφονείται μέσα στο αγρόκτημά τους. Έκτοτε, ο 70χρονος Λουκάς κλείνεται στον εαυτό του και, εκτός από έναν παιδικό του φίλο, δεν επιθυμεί να δει κανέναν, ούτε τον γιο του. Οπλοφορεί διαρκώς και κάθε τόσο ανεβαίνει στο βουνό με το άλογό του. Δώδεκα χρόνια μετά τη δολοφονία, ζει σαν ερημίτης που έχει πάρει τον νόμο στα χέρια του, χωρίς κανείς, ωστόσο, να έχει στοιχεία για να τον κατηγορήσει και χωρίς κανείς να τολμά να τον πλησιάσει. Την εγγονή του, την Εύα, κόρη του γιου και της Ρουμάνας νύφης του, δεν την έχει δει ποτέ.
ΜΑΡΙΝΑ ΣΑΡΑΝΤΗ (Δανάη Σκιάδη)
Η 40χρονη Μαρίνα μεγάλωσε με τη μητέρα της, ενώ είχε μεγάλη αδυναμία στον πατέρα της, που διεκδικούσε να βλέπει συχνότερα. Επέλεξε να σπουδάσει κοινωνική λειτουργός, με ειδίκευση στους ανηλίκους, προκειμένου να προσφέρει όσα δεν της προσφέρθηκαν στο οικογενειακό της περιβάλλον. Οι σχέσεις που ανέπτυξε στην πορεία της ζωής της ενίσχυσαν αυτό το βαθύ αίσθημα μοναξιάς και εγκατάλειψης. Στην αρχή της ιστορίας μας, βρίσκουμε τη Μαρίνα να έχει χάσει τον πατέρα της και να έχει εγκαταλείψει έναν αποτυχημένο γάμο, γεγονός που την οδηγεί στην πόρτα της κατάθλιψης.
ΜΑΝΟΣ ΣΩΤΗΡΙΟΥ (Γιώργος Καραμίχος)
Ο ψύχραιμος 45χρονος εισαγγελέας ανηλίκων Μάνος Σωτηρίου εκφράζει το ανθρώπινο πρόσωπο του δικαστικού, που δεν κρύβει την ευαισθησία του για τον κόσμο των «χαμένων» παιδιών. Εκπέμποντας μια σταθερή αύρα ηρεμίας και ωριμότητας, φέρει την εικόνα μιας συγκροτημένης προσωπικότητας, που σε πείθει ότι το βλέμμα του δεν είναι επικριτικό, ότι μπορεί να χωρέσει και το καλό και το κακό δίχως να βιαστεί να δικάσει. Η φαινομενική του, όμως, ηρεμία πολύ συχνά διαταράσσεται από τις δυσκολίες στον γάμο του, αφού με τη γυναίκα του αδυνατούν να αποκτήσουν παιδί ύστερα από πολλές προσπάθειες. Το κλίμα μες στο σπίτι αρχίζει να γίνεται νευρωτικό, γεγονός που θα αποκαλύψει πλευρές της σχέσης αλλά και του ίδιου τους του εαυτού, που ούτε οι ίδιοι είχαν συνειδητοποιήσει ποτέ.
ΕΥΑ ΚΑΡΑΪΣΚΟΥ (Άννα Μαρία Μαρινάκη)
Η 11χρονη Ελληνορουμάνα Εύα πάσχει από εκλεκτική αλαλία, μια αγχώδη διαταραχή που επηρεάζει την ομιλία, με αποτέλεσμα να μιλάει μόνον όπου το ένστικτό της το υπαγορεύει. Μιλάει στη μητέρα της, αλλά όχι στον πατέρα της. Η σχέση των γονιών της περνά κρίση καιρό τώρα και μέσα στα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν, η Εύα γίνεται πολλές φορές μάρτυρας οικογενειακής έντασης και βίαιης συμπεριφοράς, κυρίως από την πλευρά του πατέρα της. Ζει αρκετά συχνά κλεισμένη στον εαυτό της, της αρέσει να ζωγραφίζει άλογα, πλάθοντας μια φανταστική ελευθερία, αλλά και μια ζωική δύναμη που, όπως αποδεικνύεται, δεν είναι μόνο η άμυνά της για να επιβιώσει, αλλά το κύριο χαρακτηριστικό της.
Όσα θα παρακολουθήσετε στα πρώτα τέσσερα επεισόδια…
Επεισόδιο 1ο: «Σταυροδρόμια»
Η δολοφονία της γυναίκας του, δώδεκα χρόνια πριν, μεταμόρφωσε τον Λουκά, έναν φιλήσυχο αγρότη, σ’ έναν μισάνθρωπο που οπλοφορεί και είναι ύποπτος για μια σειρά από ανεξιχνίαστες εξαφανίσεις ανθρώπων της νύχτας. Η σχέση του με τον γιο του και τη Ρουμάνα νύφη του είναι ανύπαρκτη, όπως και με την εγγονή του, την 11χρονη Εύα, που πάσχει από μια σπάνια ασθένεια της ομιλίας και δεν την έχει δει ποτέ. Μια δραματική συγκυρία, όμως, θα συνδέσει τους δρόμους του Λουκά και της Εύας με τους δρόμους της Μαρίνας, μιας ευαίσθητης κοινωνικής λειτουργού, και του Μάνου, ενός εισαγγελέα ανηλίκων με προβληματική οικογενειακή ζωή, καθώς ένα δυστύχημα θα αλλάξει καθοριστικά τις ζωές όλων τους.
Επεισόδιο 2ο: «Πουθενά»
Μετά τον θάνατο των γονιών της, ο Μάνος και η Μαρίνα καλούνται να αποφασίσουν για την τύχη της Εύας. Η Μαρίνα αρχίζει να ερευνά το σκοτεινό προφίλ του Λουκά, που, για ακόμη μια φορά, εμπλέκεται σ’ ένα βίαιο επεισόδιο. Όταν η Μαρίνα πηγαίνει να τον συναντήσει, εκείνος αρνείται κάθε επαφή με την Εύα. Παράλληλα, η γιαγιά και ο παππούς της Εύας στη Ρουμανία, θύματα της πολύχρονης ρουμανικής οικονομικής κρίσης, συγκρούονται για την κηδεμονία της εγγονής τους, κι ενώ ένα γραφειοκρατικό και νομικό θρίλερ ξεκινά για το άγνωστο μέλλον της Εύας, η Μαρίνα αποφασίζει να παίξει ένα παράτολμο παιχνίδι.
Επεισόδιο 3ο: «Η καρδιά του φωτός»
Ο Λουκάς αιφνιδιάζεται από την εμφάνιση της Εύας στο αγρόκτημα, αλλά αρνείται κάθε πιθανότητα να την αναλάβει. Ο Μάνος προσπαθεί να βρει λύση, αλλά η Μαρίνα, κόντρα σε όλους όσοι θεωρούν τον Λουκά έναν αντικειμενικά ακατάλληλο κηδεμόνα, επιμένει ότι η μόνη σωτηρία της Εύας, αλλά και του Λουκά, είναι να βρεθούν μαζί. Κι ενώ η Ρουμάνα γιαγιά της αποφασίζει να τη διεκδικήσει, η Εύα ζει με το άγχος του μετέωρου μέλλοντός της κι αρχίζει να εκδηλώνει ανησυχητική συμπεριφορά. Στην κοινωνική υπηρεσία, η Μαρίνα δέχεται επίθεση για τη στάση της κι ενώ όλα δείχνουν το αδιέξοδο, ο Λουκάς, κλονισμένος από την πρώτη του επαφή με την Εύα αλλά και την επιμονή της Μαρίνας, αποφασίζει να αλλάξει γνώμη.
Επεισόδιο 4ο: «Καινούργια ζωή»
Η Εύα ονειρεύεται το αγρόκτημα του παράξενου «άγνωστου» παππού της, ενώ η Μαρίνα επισκέπτεται ξανά τον Λουκά, για να τον πείσει. Ο μοναδικός του φίλος, ο Στέλιος, τον πιέζει κι εκείνος να δεχτεί την Εύα για λίγες ημέρες και η σκληρή καρδιά του Λουκά δείχνει να μαλακώνει. Κι ενώ οι πάντες ανησυχούν γι’ αυτό το παράδοξο πείραμα, ο Λουκάς αποδέχεται την προσωρινή επιμέλεια, κι έτσι η Μαρίνα με τον Μάνο πηγαίνουν την Εύα στο αγρόκτημα. Η Εύα κοιτάζει με δέος τον παππού της, εκείνος στέκεται αμήχανος απέναντί της και καθώς η Μαρίνα αποφασίζει να μείνει λίγες ημέρες για να τους βοηθήσει, ανακαλύπτει πως κάτι σκοτεινό βρίσκεται στην αλλαγή στάσης του Λουκά.