Τα μυστικά του TSI evo κινητήρα της VW...

Τα μυστικά του TSI evo κινητήρα της VW...

Ένα μοτέρ με δύο κυβισμούς, τρικύλινδρο ή τετρακύλινδρο, με καύσιμο βενζίνη φυσικό αέριο ή ήπιο υβριδικό σύστημα. Υψηλή ισχύ (από 90-150 ίππους) και χαμηλούς ρύπους (98 γρμ CO 2 /χλμ Golf 1.0 eTSI)  με 98 γραμμάρια CO 2 ανά χιλιόμετρο.

Κύριο χαρακτηριστικό του κινητήρα Volkswagen TSI Evo η υψηλή τεχνολογία όπως: Ο υπερσυμπιεστής VTG, το Active Cylinder Management και ο στροφαλοθάλαμος αλουμινίου με επίστρωση πλάσματος.

Ο βενζινοκινητήρας… πασπαρτού της Volkswagen, δεν είναι άλλος από τον TSI evo χωρητικότητας 1,0 και 1,5 λίτρων, που είναι διαθέσιμος σε όλες σχεδόν τις σειρές μοντέλων από το up! GTI ως το Passat και από το T-Cross στο Tiguan. Με τρεις ή τέσσερις κυλίνδρους, είναι ένα πακέτο γεμάτο λύσεις υψηλής τεχνολογίας, που τον κάνουν αποδοτικό και ισχυρό.

«Το αρκτικόλεξο TSI (Turbocharged Stratified Injection) που σημαίνει: Συνδυασμό του Turbo με τον άμεσο ψεκασμό, είναι η λύση», εξηγεί ο Δρ Frank Welsch, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου που είναι υπεύθυνο για την Τεχνική Ανάπτυξη στην Volkswagen και προσθέτει: «Έχουμε ήδη 15 χρόνια εμπειρίας στην κατασκευή συμπαγών κινητήρων TSI, και τους βελτιώνουμε με συνέπεια με νέες τεχνολογίες. Οι 1.0 TSI και 1.5 TSI είναι πολύ αποδοτικοί, υψηλής τεχνολογίας κινητήρες που μας έχουν οδηγήσει στην κορυφή».

Ισχύς και επιδόσεις ανεξάρτητα από τον κυλινδρισμό και τον κυβισμό. Τριών η τεσσάρων κυλίνδρων, με 90 ή 150 ίππους οι συμπαγείς κινητήρες TSI evo συνδυάζουν ισχυρές επιδόσεις και υψηλή απόδοση. Στην οικογένεια Golf  , για παράδειγμα, το 1.0 eTSI  διατίθεται σε συνδυασμό με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα. Παράγει 110 PS και παρέχει συνεχώς ροπή 200 Nm μεταξύ 2.000 και 3.000 σ.α.λ. Ο τρικύλινδρος κινητήρας δίνει στο Golf με τελική ταχύτητα 202 km / h, αλλά καταναλώνει μόνο κατά μέσο όρο 4,5 έως 4,3 λίτρα βενζίνης ανά 100 km (ανάλογα με τον εξοπλισμό) στον κύκλο NEDC. Αυτό αντιστοιχεί σε 102 έως 98 γραμμάρια CO 2 ρύπων ανά χιλιόμετρο.

Από EA 211 έως EA 211 evo. Τα 1.5 TSI και 1.0 TSI προέρχονται από την οικογένεια κινητήρων EA 211, η οποία κυκλοφόρησε με το Golf 7 το 2012. Το 2016/17, οι τετρακύλινδρες μονάδες ανανεώθηκαν πλήρως. Ταυτόχρονα, οι προηγούμενες χωρητικότητές τους των 1,4 και 1,2 λίτρων έπαψαν να παράγονται και δημιουργήθηκε το μοτέρ των 1,5 λίτρων. Οι βελτιώσεις ενσωματώθηκαν στον τρικύλινδρο κινητήρα 1,0 λίτρων το 2019. Οι δύο μονάδες ισχύος είχαν την ονομασία EA 211 TSI evo  μετά την αναβάθμισή τους.

Με μόνο δύο παραλλαγές χωρητικότητας – 999 και 1.498 κ.εκ – και οι δύο βασικοί κινητήρες προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα ισχύος. Το 1.0 TSI καλύπτει το εύρος από 90 ως 115 PS, ενώ το 1.5 TSI παράγει από 130 ως 150 PS. Στο Polo  και το Golf , οι τρικύλινδρες και τετρακύλινδρες μονάδες είναι επίσης σχεδιασμένες για λειτουργία με φυσικό αέριο ως κινητήρες TGI. Στην οικογένεια Golf και οι δύο κινητήρες λειτουργούν μαζί με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48 volt. Αυτό μειώνει την κατανάλωση, αυξάνει την ισχύ και βελτιώνει την ιπποδύναμη.

Ο υπερσυμπιεστής διαθέτει μεταβλητή γεωμετρία υπερσυμπιεστή (VTG) – για πρώτη φορά σε βενζινοκινητήρες. Αυτό επιτρέπει πιέσεις έως 2,3 bar στον τετρακύλινδρο κινητήρα με 130 PS και ακόμη και 2,8 bar στην τρικύλινδρη παραλλαγή του. Ως αποτέλεσμα, οι κινητήρες μπορούν να αυξήσουν η μέγιστη ροπή τους ήδη σε πολύ χαμηλές στροφές. Μάλιστα ο υπερσυμπιεστής μπορεί να αντέξει θερμοκρασίες καυσαερίων έως 950 βαθμούς Κελσίου και επιτυγχάνει μέγιστη περιστροφή 289.000 σ.α.λ.

Ενεργή διαχείριση κυλίνδρων ACT. Το Active Cylinder Management (ACT) είναι ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου του μοτέρ 1,5. Το σύστημα απενεργοποιεί τον δεύτερο και τον τρίτο κύλινδρο σε χαμηλά έως μεσαία φορτία και στροφές κινητήρα απενεργοποιώντας την έγχυση, την ανάφλεξη και το γρανάζι της βαλβίδας. Η μετάβαση πραγματοποιείται πολύ γρήγορα και είναι πρακτικά απαρατήρητη.

Πίεση έγχυσης 350 bar. Το σύστημα ψεκασμού σε όλους τους κινητήρες βενζίνης TSI evo λειτουργεί με μέγιστη πίεση 350 bar και είναι ικανό να παρέχει έως και πέντε ψεκασμούς ανά κύκλο καύσης. Το καύσιμο ψεκάζεται σε πολύ λεπτά σταγονίδια και ο σχηματισμός μίγματος είναι ακριβής. Ένα φίλτρο σωματιδίων βρίσκεται ακριβώς κάτω από τον κινητήρα, το οποίο φιλτράρει σχεδόν όλα τα υπόλοιπα σωματίδια αιθάλης από τα καυσαέρια.

Ο στροφαλοθάλαμος από αλουμίνιο κάνει τους κινητήρες TSI evo πολύ ελαφρύς – η τρίκυλινδρη παραλλαγή ζυγίζει μόλις 88 κιλά. Τόσο οι τρικύλινδροι όσο και οι τετρακύλινδροι κινητήρες με ισχύ 150 PS επωφελούνται από την εξελιγμένη τεχνολογία κατασκευής για τη μείωση των τριβών. Τα τοιχώματα των κυλίνδρων αποτελούνται από επίστρωση σιδήρου πάχους 100 μικρομέτρων που εφαρμόζεται από ψεκασμός πλάσματος. Ένα σημαντικό στοιχείο εδώ είναι η πολλαπλή εξαγωγής, η οποία είναι ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή, η οποία συμβάλλει στη γρήγορη θέρμανση του κινητήρα, έτσι ώστε η επεξεργασία καυσαερίων να ξεκινά νωρίς.

Πηγή: https://www.newsauto.gr/news/ 



Εγγραφή στο Newsletter μας

Please enable the javascript to submit this form

© 2004 - 2024 All Rights Reserved. | Φιλοξενία & Κατασκευή HostPlus LTD

hostplus 35