Μήπως σήμερα το πρόβλημα έχει να κάνει με την έλλειψη ουσιαστικής επικοινωνίας, διεξόδου, επαφής, ενσυναίσθησης; Και τελικά υγιούς κοινωνικοποίησης; Τα μαλλιά μπορεί να είναι μια εξαιρετική αφορμή για να αλλάξουν την εικόνα της φίρμας που τα περιποιείται. Μέχρι εκεί…
Απ’ όπου και να το πιάσεις, κάνει «τζιζ». Ουσιαστικά έχει επιτελέσει και τον σκοπό του. Με μια διαφήμιση που έγινε viral μέσα σε λίγες ώρες, ένα brand προϊόντων μαλλιών συζητιέται ευρέως. Αν δεν είναι αυτό διαφημιστική επιτυχία, τι είναι;
Το θέμα της διαφήμισης είναι η συμπερίληψη (inclusivity). Η αναγνώριση. Η αποδοχή της διαφορετικότητας. Στην προκείμενη περίπτωση, εστιάζει στην κοινότητα ΛΟΑΤΚΙ. Και απεικονίζει πέντε πρόσωπα και τις διαδρομές τους προς την αποδοχή. Από τον εαυτό τους, τον περίγυρό τους, την κοινωνία.
Κάτι που είναι ή, μάλλον, θα έπρεπε να είναι αυτονόητο. Γιατί όλοι είμαστε διαφορετικοί. Όχι μόνο στην επιλογή ερωτικού συντρόφου. Σε κάτι ή σε περισσότερα. Και αυτό θα πρέπει να το αναγνωρίσουμε πρωτίστως εμείς και κατ’ επέκταση οι γύρω μας. Και στη συνέχεια να μας σεβαστούν και να τους σεβαστούμε.
Πού είναι λοιπόν το ζήτημα; Μάλλον πιο βαθιά. Όχι στα μαλλιά. Τα μαλλιά ήταν μια έξυπνη αφορμή για ένα brand, που είναι χρόνια στην αγορά και έχει καταγραφεί στη συνείδηση του καταναλωτικού κοινού ως «συμβατικό» και αγαπημένο των μαμάδων μας, να κάνει ένα γρήγορο φρεσκάρισμα στην εικόνα του. Και με ένα «σοκ» στο καταναλωτικό προφίλ του, να διευρύνει το πελατολόγιό του πέρα από τη «γυναικεία περιποίηση».
Έξυπνη κίνηση και αποτελεσματική. Γιατί σε κάθε περίπτωση, η διαφήμιση αυτή έχει ένθερμους υποστηρικτές. Και στην πλειοψηφία τους είναι νέοι στη φαρέτρα του brand. Το brand κερδίζει σε αναγνωρισιμότητα και δηλώνει «παρών» στον κοινωνικό διάλογο. Μέχρις εδώ, μια χαρά. Γιατί πράγματι, κανείς δεν πρέπει να νιώθει αποκομμένος από την κοινωνία, για οποιοδήποτε στοιχείο της υπόστασής του, εφόσον αυτό δεν θίγει και δεν βλάπτει κανέναν.
Όμως, σήμερα, το 2022, και έπειτα από 24 μήνες πανδημίας με μεγάλα διαστήματα εγκλεισμού, τα οποία από τη μία περιόρισαν τη φυσική επαφή και από την άλλη επιδείνωσαν τα φαινόμενα της βίας, ενδοοικογενειακής και σεξουαλικής, η οποία φθάνει στη δολοφονία, με θύματα γυναίκες, είναι το inclusivity σε σχέση με την επιλογή ερωτικού συντρόφου το επίκαιρο πρόβλημα της κοινωνίας;
Σε μια εποχή που το poke στο Facebook έχει αντικαταστήσει το «γεια σου» και οι πλατφόρμες ερωτικών γνωριμιών δίνουν λύσεις delivery στην πόρτα;
Σύμφωνα με τη νέα, πανελλαδική έρευνα της Focus Bari | YouGov, δύο χρόνια μετά την πανδημία, έχουν επηρεαστεί σημαντικά τόσο η ψυχική, συναισθηματική υγεία, όσο και η κοινωνική ζωή των Ελλήνων.