Μετά από την πρωτιά στη μπουγάτσα, την κορυφή στα τρίγωνα Πανοράματος, τώρα η Θεσσαλονίκη είναι και …πρωταθλήτρια στο παγωτό. Η νύμφη του Θερμαϊκού βρίσκεται πρώτη και με διαφορά από τις άλλες πόλεις της χώρας μας, στη λίστα με την μεγαλύτερη κατανάλωση παγωτού.
Χωνάκι και κυπελάκι έχουν, από την αρχή του καλοκαιριού, την τιμητική τους και είναι πρώτα στις προτιμήσεις μετά από ένα γεύμα, σε μια βόλτα στην πόλη ή και στο σπίτι , ενώ τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατακλύζονται με φωτογραφίες όπου το παγωτό έχει φόντο πολλές γωνίες της Θεσσαλονίκης.
Στα περισσότερα από τα 5000 ζαχαροπλαστεία της χώρας, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, το παγωτό είναι αυτό που «κλέβει» την πρωτιά από όλα τα υπόλοιπα γλυκά. Στη βιτρίνα, τα παγωτά, μαγνητίζουν τα βλέμματα και το δίλημμα είναι μόνο ποιες γεύσεις θα προτιμηθούν, όπως λένε οι ιδιοκτήτες των ζαχαροπλαστείων, επισημαίνοντας ότι το παγωμένο επιδόρπιο που τρώγεται όλες τις ώρες είναι… πρωταθλητής του καλοκαιριού και μάλιστα στη Θεσσαλονίκη παίζει σε κατηγορία…Champions .
«Το παγωτό προτιμάται σε ποσοστό 80% σε σχέση με τα υπόλοιπα γλυκά το καλοκαίρι, σε όλες του τις μορφές από χύμα μέχρι παγωτό τούρτα, ξυλάκι, χωνάκι και η Θεσσαλονίκη συγκριτικά με το πληθυσμό της έχει τη μεγαλύτερη κατανάλωση παγωτού» ανέφερε μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού/Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM», ο Γιάννης Γλυκός πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματοβιοτεχνών Ζαχαροπλαστών Ελλάδος.
Η λίστα με τις προτιμήσεις του κόσμου συμπεριλαμβάνει τη σοκολάτα, που δίνει μάχη …μπολάκι με μπολάκι με το προφιτερόλ και «ακολουθούν με μεγάλη διάφορα τα λευκά γλυκά και ακόμη πιο πίσω στην κατάταξη τα σιροπιαστά, που θα πάρουν πάλι τα πάνω τους το χειμώνα», όπως λέει ο κ. Γλυκός.
Εξ αιτίας των νέων συνθηκών και των ανατιμήσεων σε αρκετά προϊόντα, η συγκεκριμένη αγορά επηρεάστηκε κι αυτή και «το ένα κιλό δεν είναι η συνηθισμένη παραγγελία», όπως λένε οι ζαχαροπλάστες, ενώ συρρικνωθήκαν οι μπάλες παγωτού με τις μερίδες να είναι μικρότερες ακόμη και στο κυπελάκι.
Ο κ. Γλυκός ωστόσο, ελπίζει να κρατηθεί ζωντανή η αγορά για να καταφέρουν τα ζαχαροπλαστεία να βγάλουν το καλοκαίρι κι όπως επισημαίνει μέχρι στιγμής προσπαθούν να απορροφούν τις ανατιμήσεις και να μην επιβαρύνουν με μεγάλες αυξήσεις τους λάτρεις παγωτού και γλυκού για να μην τους βγει ξινό.
Διαβάστε τη συνέχεια ΕΔΩ