Τι απαγορεύεται δια…ροπάλου, για να μη φθαρεί ο συμπλέκτης του χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων του Ι.Χ. μας
Μπορεί να μεγαλώνει συνεχώς ο αριθμός των οδηγών, που προτιμούν τα αυτοκίνητα με αυτόματα σασμάν, ωστόσο τα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων εξακολουθούν να έχουν ένα πιστό κοινό, επειδή προσφέρουν μία άμεση «επικοινωνία» του ανθρώπου με τα μηχανικά μέρη ενός οχήματος.
Κάθε μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων υφίσταται βέβαια μία φυσιολογική φθορά με την πάροδο του χρόνου, όμως η διάρκεια ζωής του εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη συμπεριφορά του οδηγού. Δείτε έξι συνηθισμένα λάθη, που «σκοτώνουν» πρόωρα τον συμπλέκτη ενός χειροκίνητου σασμάν και προκαλούν βλάβες, που απαιτούν δαπανηρές επισκευές.
1. Ξεκουράζουμε το χέρι πάνω στο λεβιέ ταχυτήτων
Το βάρος του χεριού μας πιέζει τον μηχανισμό μετάδοσης κίνησης, δεν τον αφήνει να λειτουργεί ελεύθερα και του κάνει σε βάθος χρόνου ζημιά. Μπορούμε να πάρουμε μία ιδέα από τις δυνάμεις που ασκούνται στον επιλογέα ταχυτήτων από τις κινήσεις του, όταν πατάμε ή αφήνουμε το γκάζι.
2. Δεν πατάμε τέρμα το πεντάλ του συμπλέκτη
Σε κάθε αλλαγή σχέσης πρέπει να πατάμε το πεντάλ του συμπλέκτη δυνατά μέχρι κάτω. Όποτε πραγματοποιούμε τη συγκεκριμένη κίνηση με… μισή καρδιά και δεν κάνει το πεντάλ όλη τη διαδρομή, ακούμε τον χαρακτηριστικό μεταλλικό ήχο των γραναζιών.
Διαβάστε τη συνέχεια ΕΔΩ