«Ξεκλειδώνει» η μεγαλύτερη αστική σήραγγα στην Αθήνα – Πότε θα είναι έτοιμη;

«Ξεκλειδώνει» η μεγαλύτερη αστική σήραγγα στην Αθήνα – Πότε θα είναι έτοιμη;

Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει η επέκταση της Λ. Κύμης, η οποία θα συνδράμει στην αποκλιμάκωση του μποτιλιαρίσματος που παρατηρείται καθημερινά στον κόμβο της Μεταμόρφωσης.

Ένα ακόμα σημαντικό κομμάτι του παζλ για την έναρξη των εργασιών με φόντο την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης συμπληρώθηκε, λίγες ημέρες πριν.

Προσωρινός ανάδοχος αναδείχθηκε η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – Ακτωρ – Ιntraka που επικράτησε επί της ΑΒΑΞ με έκπτωση 5,3% έναντι 2%. Εφόσον δεν κατατεθεί προσφυγή στον έτερο διεκδικητή του έργου, η σύμβαση θα οδεύσει στο Ελεγκτικό Συνέδριο και από εκεί στη Βουλή, ώστε να υπογραφεί.

Στόχος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να αρχίσει η υλοποίηση του έργου στις αρχές του 2023, όπως είχε δηλώσει πρόσφατα υπουργός, Κώστας Καραμανλής. Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμη εντός του 2027.

Τι περιλαμβάνει το έργο

Με προϋπολογισμό 350 εκ. ευρώ, αφορά την κατασκευή ενός σύγχρονου κλειστού αυτοκινητοδρόμου, συνολικού μήκους 4,2 χλμ., που θα ενώνει την έξοδο της Λεωφόρου Κύμης με τον κόμβο Καλυφτάκη της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας. Ένα τμήμα μήκους 2,1 χλμ. θα αφορά αστική σήραγγα, η οποία θα είναι η μεγαλύτερη στην Ελλάδα.

Επομένως, εκτός του κύριου αυτοκινητοδρόμου, θα πραγματοποιηθούν έργα ανάπλασης τόσο στον Δήμο Πεύκης όσο και στην περιοχή Λυκόβρυσης. Τα προς μελέτη έργα, έτσι όπως αναφέρονται στην Προκήρυξη του έργου με τίτλο «Ολοκλήρωση Λ. Κύμης στο τμήμα: Αττική Οδός (Α/Κ Κύμης) έως Ε.Ο Α1 (Α/Κ Καλυφτάκη)», είναι τα εξής:

(α) Ολοκλήρωση των έργων στον Α/Κ σύνδεσης της Λεωφ. Κύμης με την ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ.

(β) Έργο ανοικτής οδοποιίας από τον Α/Κ σύνδεσης της Λεωφ. Κύμης με την ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ μέχρι την χ.θ. 0+360 περίπου (νότιο στόμιο σήραγγας)

(γ) Σήραγγα υπόγειας διάνοιξης (ενδεικτικού μήκους 1,25 km περίπου).

(δ) Σήραγγα διά της μεθόδου εκσκαφής και επανεπίχωσης (Cut & Cover) (ενδεικτικού μήκους 1,15 km περίπου.)

(ε) Έργο ανοικτής οδοποιίας μετά το πέρας του Cut & Cover μέχρι την Χ.Θ. 3+700 περίπου, όπου αρχίζει η περιοχή επιρροής του Α/Κ Καλυφτάκη.

(στ)Λοιπά συνοδά έργα, δηλαδή, συνδέσεις με τοπικά οδικά δίκτυα, ισόπεδων κόμβων, παράπλευρα οδικά δίκτυα, έργα διευθέτησης ρεμάτων, αποχέτευσης ομβρίων - αποστράγγισης, έργα σήμανσης (κατακόρυφης και οριζόντιας), ασφάλισης με Συστήματα Αναχαίτισης Οχημάτων (Σ.Α.Ο.), περίφραξης των οδικών έργων, τεχνικά έργα (Άνω Διαβάσεις, οχετοί, τοίχοι, κ.λπ.), ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων (οδοφωτισμού, φωτεινή σηματοδότηση, δικτύων άρδευσης πρασίνου, κλπ.) έργα περιβάλλοντος, κλπ.

(ζ) Ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις υπογείων τμημάτων (πυρασφάλειας, πυρόσβεσης, εξαερισμού, ενδεχόμενων φρεατίων αερισμού, οδοφωτισμού, φωτεινή σηματοδότηση, υποδομής τηλεφωνοδότησης, κτίρια εξυπηρέτησης σηράγγων κλπ.)

(η) Εργασίες πρασίνου.

Η επέκταση της Λ. Κύμης αποτελεί την πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού, 18 χρόνια μετά την ολοκλήρωσή της, ενώ αναμένεται να συνδράμει καθοριστικά στην αποκλιμάκωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης που παρατηρείται καθημερινά, τις ώρες αιχμής, στον κόμβο της Μεταμόρφωσης.

Πηγή: https://www.carandmotor.gr/

 



Εγγραφή στο Newsletter μας

Please enable the javascript to submit this form

© 2004 - 2022 All Rights Reserved. | Φιλοξενία & Κατασκευή HostPlus LTD

hostplus 35