Ρεσιτάλ κακεντρεχειών από τον Economist εναντίον της Ελλάδας, με αφορμή το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.
Είναι σκληρό το δημοσίευμα...
«Στην πραγματικότητα, οι ζητιάνοι δεν... μπορούν να έχουν επιλογές» γράφει και αμείλικτα συνεχίζει: «Θα χρειαστεί να καταβάλει μεγάλη προσπάθεια η κυβέρνηση για να διασφαλίσει ότι το Ελευθέριος Βενιζέλος δεν θα έχει την ίδια τύχη με το Ολυμπιακό Πάρκο, που ολοκληρώθηκε το 2004, αλλά τώρα φαίνεται τόσο κατεστραμμένο όσο ο Παρθενώνας».
Το διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας άνοιξε «με πολλές φανφάρες» πριν από 12 χρόνια, «αλλά φαίνεται πως έχει δει καλύτερες μέρες», γράφει το άρθρο.
Δημιουργήθηκε για να εξυπηρετεί 21 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο, ωστόσο έχει υποστεί μια απότομη καθίζηση στην κυκλοφορία του μετά την έναρξη της χρηματοπιστωτικής κρίσης.
Πλέον εξυπηρετεί ετησίως 12 εκατ. επιβάτες, 25% λιγότερους από ό,τι το 2007 κι ο αριθμός ενδέχεται να μειωθεί περαιτέρω μέσα στο 2013.
Οι ξένες εταιρείες
«Οι ξένες αεροπορικές εταιρείες εγκαταλείπουν την Ελλάδα. Η Delta δεν συνδέει άμεσα πια τη Νέα Υόρκη με την Ελλάδα, για πρώτη φορά μετά από 70 χρόνια. Η United Airlines, η Thai Airways, η Gulf Air και η Czech Airlines, επίσης έφυγαν. Πέρυσι η Singapore Airlines μετακινήθηκε στην Κωνσταντινούπολη.
Η κατάρρευση των Ολυμπιακών Αερογραμμών στέρησε από την Ελλάδα τη σύνδεση με το Ντουμπάι, τη Νέα Υόρκη και το Γιοχάνεσμπουργκ.
Παρά το μέγεθος των αεροδιαδρόμων του Ελευθέριος Βενιζέλος, που μπορούν να φιλοξενούν Airbus A380, το 59% της κίνησης του αεροδρομίου αφορά μικρά αεροσκάφη για εγχώριους προορισμούς.
Η ανεπάρκεια των ταμειακών διαθεσίμων της Ελλάδας ενδέχεται να μετατρέψει ένα τεράστιο αεροδρόμιο σε λευκό ελέφαντα».
Το κινεζικό χρήμα
«Ο Αντώνης Σαμαράς ευελπιστεί στο κινέζικο χρήμα», γράφει ο Economist «και μετά το ταξίδι του στο Πεκίνο προσδοκά να ανακατασκευάσουν οι Κινέζοι ένα μεγάλο, εγκαταλελειμμένο αεροδρόμιο στο κέντρο της Αθήνας.
Οι Κινέζοι τουρίστες, άλλωστε, είναι πολύ εξοικειωμένοι με την Σαντορίνη και τη Μύκονο. Ο αριθμός τους έχει διπλασιαστεί μέσα σε τρία χρόνια και μια νέα διαφημιστική καμπάνια για την κινεζική τηλεόραση έχει ως στόχο να προσελκύσει περισσότερους τουρίστες.
Εξ ου και η ελληνική κυβέρνηση θέλει απευθείας πτήσεις με το Πεκίνο. Αν και η κυβέρνηση έχει υποβάλει προτάσεις για την ανάπτυξη διαδρομών σε αρκετές κινεζικές αεροπορικές εταιρείες, η εφημερίδα Καθημερινή γράφει ότι μέχρι στιγμής η Air China και η Hainan Airlines είναι αδιάφορες»... (nonews)