Νέο «φρούτο» εν μέσω κρίσης, οι εταιρείες- «φαντάσματα»…
Όπως αναφέρει η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, εφιστώντας την προσοχή των πολιτών, πρόκειται για εταιρείες εξαπάτησης του καταναλωτικού κοινού, μέσω κινητών τηλεφώνων, ο ρόλος των οποίων ξεσκεπάζεται μετά από καταγγελίες εκατοντάδων καταναλωτών, που έχουν πέσει θύματα των πρακτικών τους.Το αποτέλεσμα όσων απάντησαν στα τηλεφωνήματά τους; Να δουν φουσκωμένους τους λογαριασμούς των τηλεφώνων τους, γεγονός που τους οδήγησε στη συνέχεια να προσφύγουν στην Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης και να προχωρήσουν σε σχετικές καταγγελίες, ζητώντας ενημέρωση και νομική στήριξη για να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη!
Την ανάγκη ενημέρωσης του καταναλωτικού κοινού από εταιρείες εξαπάτησης μέσω κινητού τηλεφώνου, έπειτα από καταγγελίες εκατοντάδων καταναλωτών (θυμάτων) αυτών των πρακτικών, διαπιστώνει η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, η οποία εξέδωσε σχετική ανακοίνωση:
«Σε «μάστιγα» για τους καταναλωτές έχουν εξελιχθεί το τελευταίο διάστημα τα SMS και τα τηλεφωνήματα από τετραψήφιους/πενταψήφιους αριθμούς, που φτάνουν στα κινητά τους τηλέφωνα, από εταιρείες που δηλώνουν συνήθως ως έδρα το εξωτερικό (τη Βουλγαρία και την Κύπρο), με αποτέλεσμα να διαπιστώνουν έκπληκτοι φουσκωμένους τους λογαριασμούς των τηλεφώνων τους, πράγμα που τους οδηγεί να τηλεφωνούν ή να επισκέπτονται τα γραφεία της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, φοβερά ενοχλημένοι και αγανακτισμένοι, καταγγέλλοντας το γεγονός, ζητώντας να ενημερωθούν επί των δικαιωμάτων τους και το νόμιμο τρόπο που τους προσφέρεται για να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο αυτό».
Αμέσως παρακάτω, η ανακοίνωση έχει ως εξής: «Επί του θέματος αυτού και για ευρύτερη ενημέρωση των καταναλωτών, που έχουνε δεχτεί μηνύματα ή τηλεφωνήματα «απρόσκλητα» ή πρόκειται να δεχτούν, η Ένωση των Καταναλωτών ενημερώνει τι πρέπει να πράξουν, γνωρίζοντας ότι:
– Οι επιτήδειοι δρουν με πολλές διαφορετικές μεθόδους, ανάλογα με το… είδος της κομπίνας και το ποσό που επιδιώκουν να αποσπάσουν από κάθε καταναλωτή. Υπάρχουν τετραψήφιοι/πενταψήφιοι αριθμοί που σε χρεώνουν ακόμη και αν δεν ανοίξεις το μήνυμα. Σε άλλες περιπτώσεις, ο αποστολέας προσπαθεί να δελεάσει το θύμα με δήθεν προσφορές ή διαγωνισμούς για σπίτια και ταξίδια, ώστε ο καταναλωτής όχι μόνο να διαβάσει το μήνυμα, αλλά να δώσει, σε επόμενο στάδιο, και τα προσωπικά στοιχεία του. Κατά μέσο όρο, η χρέωση για κάθε μήνυμα ή κλήση φτάνει τα δύο ευρώ.
– Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι δε θα πρέπει να ανοίγουν αυτά τα SMS, ούτε να απαντούν σε κλήσεις που οδηγούν σε ηχογραφημένα μηνύματα, καθώς αν το πράξουν θα «τιμωρηθούν» με υπέρογκες χρεώσεις στο λογαριασμό τους.
– Οι καταναλωτές θα πρέπει να ζητούν την επιβολή φραγής στους συγκεκριμένους αριθμούς και να διεκδικούν την επιστροφή των χρημάτων τους από τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας.
– Οι καταναλωτές θα πρέπει να καταγγέλλουν αυτές τις μη νόμιμες ενέργειες άμεσα ή στο τηλ. 1520 (Γενική Γραμματεία Καταναλωτή) ή στην πλησιέστερη γι” αυτούς πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών. Για την Περιφέρεια της Κρήτης, μπορούν να τηλεφωνούν στα τηλ. 28210/92.306 και 28420/20.140 (Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης).
Τέλος, επειδή το φαινόμενο της εξαπάτησης πολιτών (κυρίως ηλικιωμένων) βρίσκεται σε έξαρση, μέσω τετραψήφιων/πενταψήφιων αριθμών και οργανωμένων τηλεφωνικών κέντρων, καθώς οι εταιρείες- «φαντάσματα» έχουν βρει τρόπους να κρύβουν τα ίχνη τους, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης εφιστά την προσοχή των καταναλωτών».
Την ανακοίνωση υπογράφει η πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης κ. Ιωάννα Μελάκη. Για περισσότερες πληροφορίες και λεπτομέρειες, οι καταναλωτές καλούνται να επικοινωνούν με τα τηλέφωνα και φαξ 28210/92.666 και 28210/92.306.