Του Θάνου Πασχάλη
Μετά την προκήρυξη των τεσσάρων αδειών για...
τηλεοπτικές άδειες πανελλαδικής εμβέλειας, γενικού περιεχομένου και ελεύθερης λήψης η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας προχωρεί στην καταγραφή και σύνταξη μητρώου ON LINE MEDIA στο διαδίκτυο.Με το Μητρώο επιχειρείται η χαρτογράφηση, η καταγραφή, και η πιστοποίηση των ιστοσελίδων στο Ιντερνετ προκειμένου, όπως δηλώνει ο Γενικός Γραμματέας Ενημέρωσης Λευτέρης Κρέτσος, «να μπει τάξη και διαφάνεια στον ταχέως αναπτυσσόμενο χώρο του διαδικτύου». Με εγκύκλιο της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης θα κληθούν, από την ερχόμενη εβδομάδα, όσοι διατηρούν ιστοσελίδες στο διαδίκτυο (ενημερωτικές κλπ), εφόσον το επιθυμούν, να δηλώσουν το ΑΦΜ της εταιρείας, την έδρα, το νόμιμο εκπρόσωπο, τον αριθμό των εργαζομένων, περιγραφή περιεχομένου της ιστοσελίδας τους κλπ. ώστε να υπαχθούν στο Μητρώο του ON LINE MEDIA προκειμένου να τύχουν ευεργετικών παροχών που αφορούν από τον έλεγχο συχνών φαινομένων λογοκλοπής τους από τρίτους, την πρόσβασή τους σε αρχεία που τηρεί η ΕΡΤ και η Γ.Γ.Ε.Ε, μέχρι δικαίωμα συμμετοχής τους στην κατανομή της κρατικής διαφημιστικής δαπάνης.
Το χρονικό διάστημα για την υποβολή των αιτήσεων συμμετοχής στο Μητρώο των ON LINE MEDIA θα διαρκέσει 2-3 μήνες. Παράλληλα με ιδιαίτερα ταχείς ρυθμούς προχωρεί από πλευράς φορέων του Δημοσίου (ΔΕΚΟ, Οργανισμοί, Δήμοι, Περιφέρειες κλπ) η υποβολή των φακέλων τους στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης με τα προυπολογισθέντα για φέτος προγράμματα διαφημιστικής τους προβολής (άνω των 30.000 ευρώ) και η κατανομή τους σε Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης προκειμένου να ελεγχθεί η πληρότητά τους και να τηρηθεί η μέγιστη διαφάνεια στην κατανομή των κονδυλίων τους.
Μέχρι σήμερα δεκάδες φορείς του Δημοσίου, εν αντιθέσει με το παρελθόν, έχουν αποστείλει τους φακέλους τους και προχωρεί κανονικά η έγκρισή τους. Οσον αφορά την κατανομή της κρατικής διαφημιστικής δαπάνης στα Μέσα Ενημέρωσης η Γενική Γραμματεία προτίθεται, αφού προηγηθεί ενδελεχής μελέτη της αγοράς, να αλλάξει τα ισχύοντα σήμερα ποσοστά διάθεσης των κονδυλίων προβολής των φορέων του δημοσίου, τα οποία με βάση νόμο του 1995, κατανέμονται σε ποσοστό 50% στην Τηλεόραση, 40%στις εφημερίδες και 10% στο ραδιόφωνο.
Η αλλαγή στην κατανομή της κρατικής διαφημιστικής «πίτας» θα συνδυαστεί με τα νέα δεδομένα της καταναλωτικής, και όχι μόνο ,αγοράς στα οποία το διαδίκτυο έχει αποκτήσει σημαντικό ρόλο πρόσβασης και διείσδυσης και άρα η συμμετοχή στη διάθεση των κρατικών κονδυλίων θα πρέπει να είναι ανάλογη…
Πηγή newpost.gr