Κουβέντα στην «αυλή» μας, με τον υπεύθυνο για Animation/photo design και την πρωτότυπη μουσική, Ευάγγελο Κάλλοου, με αφορμή την συμμετοχή του στην παράσταση «ΚΛΥΣΜΑ» στο θέατρο ΑΛΚΜΗΝΗ
Τι ήταν αυτό που σας ώθησε ν’ ασχοληθείτε με αυτή την παράσταση;
Είχαμε συνεργαστεί με την Άννα Σωτρίνη πάνω στο «Κλύσμα» της Αργυρώς Μαργαρίτη για το «Radio Icons Days and Nights» του ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης. Αυτό και άλλα δύο θεατρικά έργα ανέβηκαν στο YouTube σε μορφή ραδιοφωνικού θεάτρου, και έκανα λίγο animation και μουσική για όλα τους, κάτι ελαφρύ και συνοδευτικό. Αλλά πολύ περισσότερο για το «Κλύσμα». Σκέφτηκα να το βάλω μέσα στο βίντεο, και έτσι κατέληξα να του δώσω κίνηση και αντιδράσεις. Αλλά ούτως ή άλλως το κείμενο μου έκανε μεγαλύτερη εντύπωση από ότι τα υπόλοιπα, καθώς μου αρέσουν οι κωμωδίες και τα καρτούν, το ιδιαίτερο, το μη καθημερινό. Η Ξανθή είναι πολύ ανθρώπινη, αλλά και περίεργη, κολλημένη με τις λέξεις και με έντονη προσωπικότητα. Αυτό δεν είναι και σπάνιο σε κωμικό μονόλογο, αλλά το ότι επικοινωνεί τόσο έντονα με ένα κλύσμα, και το ότι είναι το κλύσμα χαρακτήρας από μόνο του, κάνουν για εμένα το έργο να ξεχωρίζει.
Πόσο δεμένο με την σημερινή κοινωνία είναι αυτό το έργο και κατά πόσο πιστεύετε πως θ’ αφυπνίσει την σκέψη του θεατή;
Όπως είπα η Ξανθή είναι πολύ ανθρώπινη, και φυσικά η Αλεξία Πετροπούλου είναι άξια στο να της δώσει ζωή. Οπότε τα μηνύματα θα περάσουν στο κοινό, κυρίως στις γυναίκες φυσικά. Όχι όμως μόνον μεσήλικες και βάλε, η θέση της γυναίκας είναι ένα μείζον θέμα σήμερα που οι νεαρές κατανοούν καλύτερα, και πιστεύω θα δεθούν επίσης με την Ξανθή και θα σκεφτούν έστω φευγαλέα το μέλλον τους. Αλλά για αφύπνιση δεν ξέρω. Ακόμα και οι πιο βαθυστόχαστες και λεπτεπίλεπτες απεικονίσεις μισαλλοδοξίας δύσκολα θα αγγίξουν κάποιον που δεν το θέλει.
Θα μπορούσε το «ΚΛΥΣΜΑ» να έχει μια διαχρονική- συμβουλευτική «επίδραση» στο κοινό;
Όπως είπα παραπάνω. Θα αγγίξει πολλούς και ακόμα πιο πολλές στο κοινό, γιατί το έργο επιτυγχάνει στο να είναι κωμικό μεν αλλά να κοσμεί με αυτό το χιούμορ του ανθρώπινα, καθημερινά, υπαρξιακά στοιχεία, τα οποία ενίοτε εκθέτει ωμά, στις σοβαρές δηλαδή στιγμές. Δεν πρόκειται δηλαδή για σκέτη διασκέδαση ή κήρυγμα.
Ποιο μήνυμα θα «στέλνατε» σ’ έναν υποψήφιο θεατή της παράστασης;
«Σε είδα που κοίταξες την αφίσα. Μη σκέφτεσαι πως έχω το νούμερό σου, πήγαινε δες "Το Κλύσμα” στο θέατρο Αλκμήνη. Με κλειστό το κινητό στην παράσταση». Εναλλακτικά θα τόνιζα πως είναι ένα μοντέρνο μεν έργο που ασχολείται με τη θέση της γυναίκας στην κοινωνία, αλλά μιας γυναίκας που την ουσία έχει ήδη ζήσει τη ζωή της, από άποψη καριέρας και οικογένειας, και πως αυτό του δίνει μια παραπάνω διαχρονικότητα. Επίσης ότι έχει πλάκα.
Ετοιμάζετε κάτι άλλο για φέτος; Ποια είναι τα «άμεσα» σχέδιά σας;
Έχω μονίμως άμεσα σχέδια, για μελέτη και δημιουργία, αλλά το να ασχοληθώ με αυτά είναι άλλη ιστορία!
Ποια είναι η ατάκα που «λατρέψατε» σ’ αυτό το έργο;
Μου αρέσουν κάποιες λανθασμένες λέξεις της Ξανθής με διορθώσεις του Κλύσματος, πχ. «Προσβλήνεσαι». Είναι δύσκολο να διαλέξω ατάκα, γιατί η Ξανθή πολυλογεί, οπότε οι σκέψεις απλώνονται σε παραγράφους και τι να πρωτοδιαλέξεις. Να πω ότι μου αρέσει η χρήση των ροδάκινων γιατί ειδικά στο internet το emoji ροδάκινο συμβολίζει τους πισινούς. Αλλά και γενικώς υπάρχουν πολλοί έξυπνοι συμβολισμοί, όπως με την αλλεργία της Ξανθής στο χνούδι τους.
Για περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση, πατήστε ΕΔΩ
Για τον aylogyros news και τον Παύλο Ανδριά