Με αφορμή την ταινία Passing, σκέψεις για τις γυναίκες που αναγκάζονται να κρύψουν την αληθινή τους ταυτότητα.
Το Passing, η ταινία που ξεχωρίζει στο Neflix είναι ένα κομψοτέχνημα ύφους, ποίησης και νοήματος και η ηθοποιός και σκηνοθέτης Ρεμπέκα Χολ έχει ανοίξει μια ώριμη συναισθηματική παλέτα σαν ολοκληρωμένη δημιουργός που ασχολείται με ένα θέμα πολύ βαθύ και δραματικό. Την ταυτότητα μιας γυναίκας που έχει ζήσει ως άλλη.
Η Ρεμπέκα Χολ είναι λευκή, μια καλλονή και λίγοι γνωρίζουν ότι η κόρη του θρυλικού Βρετανού σκηνοθέτη Πίτερ Χολ είναι λευκή «κατά το ήμισυ», παιδί μικτής καταγωγής αφού η μητέρα της, τρίτη σύζυγος του διάσημου σκηνοθέτη ήταν η αφροαμερικανικής, σκωτσέζικης και ολλανδικής καταγωγής, τραγουδίστρια της όπερας Maria Ewing.
Η Ρεμπέκα Χολ που δεν έχει ποτέ αντιμετωπίσει ζητήματα καταγωγής, μπορεί να καταλάβει τι σημαίνει να είσαι μαύρος σε ένα «λευκό περιβάλλον» -όπως ο κόσμος της όπερας στον οποίο είχε δραστηριοποιηθεί η μητέρα της και γοητεύθηκε προφανώς από το μυθιστόρημα μια υποτιμημένης συγγραφέως της Νέλα Λάρσεν που και εκείνη υπήρξε παιδί μιας μικτής οικογένειας στη ρατσιστική Αμερική των αρχών του αιώνα.
Η Νέλα Λάρσεν που έγραψε το βιβλίο από το οποίο εμπνεύστηκε η Ρεμπέκα Χολ, το ομότιτλο Passing (1929) γεννήθηκε ως Νέλι Γουόκερ σε μια φτωχή συνοικία του νότιου Σικάγο, γνωστή ως Levee, στις 13 Απριλίου 1891, κόρη του Πίτερ Γουόκερ μεικτής Αφρο-Καραϊβικής φυλής, μετανάστη από τις Δανικές Δυτικές Ινδίες από αυτούς που δε χαρακτηρίζονταν αμιγώς μαύροι και από τη Δανέζα μετανάστρια Μαρία Χάνσεν που εργάστηκε ως μοδίστρα και οικιακή βοηθός στο Σικάγο. Ο πατέρας της τους εγκατέλειψε και η μητέρα της ξαναπαντρεύτηκε τον Δανό Πίτερ Λάρσεν και έκαναν άλλο ένα παιδί, λευκό την Άννα.
Η μικτή οικογένεια μετακόμισε δυτικά σε μια κυρίως λευκή γειτονιά Γερμανών και Σκανδιναβών μεταναστών, αλλά αντιμετώπισε διακρίσεις λόγω του σκούρου χρώματος της Νέλλα.
Διαβάστε τη συνέχεια…