Κουβέντα στην «αυλή» μας, με τον ηθοποιό Βασίλη Φακανά με αφορμή την συμμετοχή του στην παράσταση «Ραχήλ» του Γρηγόριου Ξενόπουλου στο θέατρο Αλκμήνη.
Τι ήταν αυτό που σας ώθησε ν’ ασχοληθείτε με την υποκριτική;
Από την πρώτη μου επαφή με το θέατρο, κάπου στην τρίτη δημοτικού στα εκπαιδευτήρια Καίσαρη, αισθάνθηκα πως αυτό θα είναι το επάγγελμα μου. Είχα αρκετά κοντινή σχέση με την σκηνή λόγω του πατέρα μου Γιώργου Φακανά, που είναι μουσικός. Ένιωθα πάντα μεγάλη οικειότητα πάνω στο ''stage'' αλλά στην μουσική κάτι δεν μου έφτανε. Μόλις γνώρισα το θέατρο κατάλαβα ποιο ήταν το κομμάτι του παζλ που έλειπε.
Τι σας έκανε να συμμετέχετε στην παράσταση «Ραχήλ» του Γρηγόριου Ξενόπουλου & ποιος είναι ο ρόλος σας σε αυτή;
Ένα τηλεφώνημα του σκηνοθέτη μας Μανώλη Ιωνά ήταν αρκετό για να με πείσει να συμμετέχω σε αυτή την υπέροχη παράσταση. Ένα έργο που ομολογώ ότι δεν γνώριζα και με κέρδισε από την πρώτη στιγμή. Ο ρόλος μου, ο Αλέξανδρος, είναι ο ένας εκ των δύο αδελφών της Ραχήλ. Θα λέγαμε η αισιόδοξη νότα του έργου. Εξωστρεφής, κοινωνικός, ευγενικός, πάντα χαμογελαστός ακόμα και σε στιγμές που φαίνεται ότι το χαμόγελο δε χωράει. Προσπαθεί επίμονα να βλέπει την θετική πλευρά, τόσο πολύ που οριακά εθελοτυφλεί. Στη διάρκεια του έργου ο ρόλος εξελίσσεται, αναπτύσσεται και μετακινείται αλλά ας αφήσουμε τους θεατές να το μάθουν όταν το δουν
Πιστεύετε πως η «Ραχήλ», θα συνεχίσει να είναι επίκαιρη, σε μια κοινωνία που θέλει να δηλώνει «προοδευτική»;
Θέλω πάρα πολύ η ''Ραχήλ'' να είναι ένα έργο ξεπερασμένο, ένα έργο μιας άλλης εποχής. Δυστυχώς τα γεγονότα και οι στατιστικές πάνε κόντρα στην επιθυμία μου και η Ραχήλ είναι τρομερά επίκαιρη. Το φαινόμενο του ρατσισμού, σε όλες τις μορφές του, της ανούσιας διαφοροποίησης και της απαξίωσης των ανθρώπων... καλά κρατεί στον κόσμο μας.
Ποιο μήνυμα θα «στέλνατε» σ’ έναν υποψήφιο θεατή της παράστασης;
Αν και ολόκληρη η παράσταση - έργο ''κινείται'' μέσα ένα καζάνι μίσους και εχθρότητας που βράζει, το μήνυμα της είναι ακριβώς το αντίθετο. Η αγάπη και η ανθρωπιά, που μπορεί να σβήσει κάθε φωτιά και να αφήσει αυτά τα καζάνια να βαλτώνουν.
Τι σημαίνει η λέξη «σανίδι» για εσάς και πόσο αγγίζει τον ψυχισμό σας το «χειροκρότημα» του θεατή;
Η λέξη ''σανίδι'' ομολογώ πως για μένα δε σημαίνει κάτι, είναι μία λέξη που έχω συνδέσει με το παρελθόν, το θέατρο και τους ηθοποιούς του τότε. Φυσικά το φαντάζομαι σαν ένα γλυκό παραμύθι. Η λέξη, όμως, ''σκηνή'' είναι ο λόγος που ξυπνάω χαρούμενος το πρωί, γιατί ξέρω πως το απόγευμα ή το βράδυ, για πρόβα ή για παράσταση, θα βρεθώ σε αυτό το μαγικό κόσμο. Προορισμός αυτού του ταξιδιού, μετά το τέλος της δημιουργίας του έργου, είναι φυσικά η πρόσληψη του από το κοινό. Ένα αναπόσπαστο κομμάτι του θεάτρου, η σημαντικότερη επιβεβαίωση, το πιο ισχυρό καύσιμο που σε κάνει να συνεχίζεις. Το χειροκρότημα.
Θα σας δούμε και κάπου αλλού φέτος; Ποια είναι τα «άμεσα» σχέδιά σας;
Φέτος έχω την χαρά να βρίσκομαι σε τρεις παραστάσεις. Κάθε Τρίτη, στο θέατρο Αυλαία στον Πειραιά στην παράσταση ''Παντρολογήματα'' σε διασκευή και σκηνοθεσία του Αλμπέρτο Εσκενάζυ. Κάθε Τετάρτη στην παράσταση ''Ραχήλ'' του Γρηγορίου Ξενόπουλου στο θέατρο Αλκμήνη σε σκηνοθεσία Μανώλη Ίωνα και κάθε Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή πάλι στο θέατρο Αλκμήνη στην παράσταση «12 Ένορκοι» σε σκηνοθεσία της Κωνσταντίνας Νικολαΐδη, μία παράσταση που μέτρα 9 χρόνια sold out. Μπορείτε επίσης να με βρείτε και online στο κανάλι μου στο YouTube ''Harlequin'', ένα κανάλι αφιερωμένο στο θέατρο. Σε κάθε βίντεο πιάνουμε μία διαφορετική ιστορική περίοδο του θεάτρου από όλο τον κόσμο. //www.youtube.com/@harlequin7831">https://www.youtube.com/
Ποια είναι η αγαπημένη σας ατάκα;
Κάποια στιγμή ο Αλέξανδρος λέει: «εγώ πιστεύω πως είμαστε όλοι Έλληνες απλά κάποιοι ακολουθούν την θρησκεία του Ιησού και κάποιοι την θρησκεία του Μωυσή». Παραφράζοντας τον Γρηγόριο Ξενόπουλο θα πω ότι αγαπημένη μου φράση είναι: «Εγώ πιστεύω πως είμαστε όλοι Άνθρωποι, και οι διαφορές μας είναι εικονικές και ασήμαντες».
Ο Βασίλης Φακανάς είναι ηθοποιός. Γεννήθηκε το 1992, στην Αθήνα. Απόφοιτος του Θεάτρου Τέχνης, Κάρολος Κουν το 2018 και του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (Α.Σ.Ο.Ε.Ε.) το 2014. Αριστούχος Απόφοιτος Εκπαιδευτηρίων Καίσαρη το 2010.
Σεμινάρια υποκριτικής: ‘’Ανακαλύπτοντας το κωμικό χαρακτήρα’’, ‘’Meisner Method’’, Κίμωνας Φιορετος, ‘’50 Characters’’, Rob Ben Zeev.
Musical: 3ετες πρόγραμμα στο Ωδείο Τέχνης Φακανά - 1ετες πρόγραμμα P.M.T.P. - Enrico Bonavera, Λύκειο Επιδαύρου Θέατρο: 2023 ''Παντρολογήματα'' ως Ποτκαλιόσην - Σκηνοθεσία Αλπέρτο Εσκενάζη, Περιοδεία, 2021 - 2023 ''12 Ένορκοι'' ως ένορκος 2 - Σκηνοθεσία Κωνσταντίνα Νικολαΐδη, Θέατρο Άνεσις-Αλκμήνη, 2023 ''Ραχήλ'' ως Αλέξανδρος - Σκηνοθεσία Μανώλης Ιωνάς, Θέατρο Αλκμήνη, 2022 "Πινόκιο'' ως Τζίμινι Κρίκετ & Γάτος - Σκηνοθεσία Κωνσταντίνος Φερεντούρος, Περιοδεία, 2019 - 2020 ‘’550’’ ως Γιώργος - Σκηνοθεσία Σταμάτης Πακάκης, Θέατρο Faust, 2019 - 2020 ‘’12 Ένορκοι’’ ως ένορκος 11 (αντικατάσταση) - Σκηνοθεσία Κωνσταντίνα Νικολαΐδη, Θέατρο Αλκμήνη, ''Χριστουγεννιάτικη Ιστορία'' εναλλαγή ρόλων - Σκηνοθεσία Κωνσταντίνα Νικολαΐδη, Θέατρο Διάνα, 2018 ‘’Festen, Οικογενειακή Γιορτή’’ ως Μίκαελ Χάνσεν - Σκηνοθεσία Φώτη Μακρή, Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν, 2018 ‘’Δον Κιχώτης’’ ως Δον Κιχώτης - Σκηνοθεσία Δημήτρη Δεγαϊτη, Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν, 018 ‘’Ιούλιος Καίσαρας’’ εναλλαγή ρόλων - Σκηνοθεσία Νατάσα Τριανταφύλλη, Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν, 2017 - 2018 ‘’Ρομπέν των δασών’’ ως σερίφης του Νότιγχαμ - Σκηνοθεσία Δημήτρη Δεγαϊτη, Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν.
Σκηνοθεσία: 2023 ‘’CHICAGO’’ της ερασιτεχνικής ομάδας του Art Music Shool – Ωδείου Τέχνης Φακανά, 2014 ‘’Jesus Christ Super Star’’ της ερασιτεχνικής ομάδας του Art Music Shool – Ωδείου Τέχνης Φακανά. Κινηματογράφος: 2023 ‘’H πολυθρόνα στο πεζοδρόμιο’’, ως μεταφορέας - Σκηνοθεσία Μαίρη Κολώνια - Συμμέτοχη στο Φεστιβάλ Δράμας 2023, 2019 ‘’@9, Στα εννιά’’, ως κος Αλεπουδέλης - Σκηνοθεσία Άγγελος Σπάρταλης - Συμμέτοχη στο 60ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, 2019 ‘’Ευτυχία’’, συμμετοχή - Σκηνοθεσία Άγγελος Φραντζής, 2018 ‘’Αιγαίο SOS’’, ως ναύτης Καρνέζης - Σκηνοθεσία Πιέρρος Ανδρακάκος.
Τηλεόραση: 2020 ‘’Κόκκινο Ποτάμι’’, Μηνάς Πολίτης - Σκηνοθεσία Μανούσος Μανουσάκης, Open TV, 2019 ‘’Μην Ψαρώνεις’’, συμμετοχή - Σκηνοθεσία Πιέρρος Ανδρακάκος, Ant1TV, 018 ‘’Για πάντα παιδιά’’, συμμέτοχη - Σκηνοθεσία Βασίλης Κεχαγίας, Open TV Διαφημίσεις: 2023 Διαφημιστικό σποτ για AEGEAN, ως ένα από τα κεντρικά πρόσωπα της καμπάνιας - 2022 Διαφημιστικό σποτ για Wind F2G, ως κεντρικό πρόσωπο της καμπάνιας – Διαφήμιση 2019 - 2020 Διαφημιστικό σποτ για τον Κωτσόβολο, ως κεντρικό πρόσωπο της καμπάνιας - 2020 Διαφημιστικό σποτ για τα Krispies Παπαδοπούλου - 2021 Διαφημιστικά σποτ για Wind F2G, ως κεντρικό πρόσωπο της καμπάνιας - 2022 Διαφημιστικό σποτ για Wind F2G, ως κεντρικό πρόσωπο της καμπάνιας.
Ραδιόφωνο: 2015 - 2016 Σκηνοθεσία, Συμμέτοχη ραδιοφωνικών παραμυθιών για την ΕΡΤ, Φωνή της Ελλάδας με τίτλο ‘’Τα παραμυθία της φωνής της Ελλάδας’’
Μεταγλωττίσεις: 2019 ‘’No Good Nick’’, Netflix. Studio Sierra - Σκηνοθεσία Χίλντα Ηλιοπούλου, 2018 ‘’Man VS Wild’’, Netflix. Studio Sierra - Σκηνοθεσία Χίλντα Ηλιοπούλου, 2021 ραδιοφωνικό σποτ για Wind F2G ως κεντρικό πρόσωπο της καμπάνιας.
Εκπαίδευση – Σκηνοθεσία: 2021 Συγγραφή του βιβλίου – εγχειριδίου ''Μια πρώτη επαφή με το Θέατρο''. Ένα συγκεντρωτικό θεατρικό ασκησιολόγιο για παιδιά 8-16 ετών, που λειτουργεί ως απαραίτητο συμπλήρωμα στους κύκλους μαθήματων. 2015 - 2023 Συγγραφή, Σκηνοθεσία, Διδασκαλία Μουσικών Παραστάσεων με παιδιά 5 έως 16 ετών. Συνεργασία με τη Μαντώ Σταματόπουλου, στο Art Music School - Ωδείο Τέχνης Φακανά. Είναι ο δημιουργός του καναλιού ''Harlequin'' στο YouTube, ένα κανάλι αφιερωμένο στο θέατρο.
Για περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση, πατήστε ΕΔΩ
Παύλος Ανδριάς για τον aylogyros news