Θανάσης Κουρλαμπάς: «Ο ηθοποιός είναι εργάτης των συναισθημάτων και των αισθήσεων», συνέντευξη στον Παύλο Ανδριά

Θανάσης Κουρλαμπάς: «Ο ηθοποιός είναι εργάτης των συναισθημάτων και των αισθήσεων», συνέντευξη στον Παύλο Ανδριά

Ένας ηθοποιός που αφήνει έντονο το «στίγμα» του σε κάθε έργο που συμμετέχει, χαρίζοντας στο θεατή τη μέγιστη μαγεία του θεάματος μέσα από την ερμηνεία του, μας τίμησε με την παρουσία του στην «αυλή» μας, μιλώντας μας για όλα εκείνα που του γεμίζουν την ψυχή.

Ας απολαύσουμε μαζί τα όσα μας είπε ο Θανάσης Κουρλαμπάς, ο «Ηλίας Μαργαρίτης» στο σίριαλ της ΕΡΤ1, «Χαιρέτα μου τον Πλάτανο».

Τι ήταν αυτό που σας ώθησε ν’ ασχοληθείτε με την υποκριτική;

Η εσωτερική μου παρότρυνση να πω ιστορίες άλλων με τον δικό μου τρόπο. Με το δικό μου σώμα, την δική μου καρδιά και την ψυχή μου. Να προσθέσω το ελάχιστο κομμάτι μου σε μια σειρά συναντήσεων.

Τι σημαίνει η λέξη «ηθοποιός» για εσάς;

Εργάτης των συναισθημάτων και των αισθήσεων. Αγωγός ιδεών και λόγου και πομπός εικόνων και αισθημάτων. Χτίστης άλλων κόσμων. Συνήθως καλύτερων από τον δικών μας!

Ποιες είναι εκείνες οι στιγμές της μέχρι τώρα πορείας σας, που έχουν μείνει χαραγμένες στη μνήμη σας & ποιοι άνθρωποι στάθηκαν στο πλάϊ σας;

Οι περισσότεροι με τους οποίους είχα την χαρά και την τιμή να βρεθώ σε οποιαδήποτε από τις δουλειές που έχω κάνει -είτε θέατρο, είτε τηλεόραση, είτε μεταγλώττιση είτε όπου αλλού- άφησαν μέσα μου το στίγμα τους. Και τους είμαι ευγνώμων! Κορυφαίες στιγμές στην δουλειά μου -και στην ζωή μου!- ήταν οι στιγμές που εμφανίστηκα στην Επίδαυρο, όλες με τον σπουδαίο Σπύρο Ευαγγελάτο.

Πως βιώνει ένας ηθοποιός τη σημερινή κατάσταση;

Όσο κι αν είμαστε συνηθισμένοι τόσο εμείς οι ηθοποιοί όσο και γενικά οι καλλιτέχνες στον ρευστό χαρακτήρα του επαγγέλματός μας, αυτός ο εφιάλτης της πανδημίας, σχεδόν έναν χρόνο τώρα, μας έχει φέρει αντιμέτωπους όχι μόνο με οικονομικές και επαγγελματικές δυσκολίες αλλά και ψυχικές. Δεν αισθάνομαι ότι διαφέρουν τα προβλήματά μας από εκείνα των περισσότερων ανθρώπων, αν και η τέχνη δέχτηκε σοβαρότατο πλήγμα τόσο από την πανδημία όσο κι από τις αποφάσεις που αφορούσαν στην λειτουργία της.

Οι «περιορισμοί» του COVID-19, έγιναν αιτία να αλλάξετε τα σχέδιά σας και ποια ήταν αυτά;

Μας άλλαξε όλη την ζωή μας, τις δυνατότητες να υπάρχουμε με τους άλλους, τουλάχιστον όπως ξέραμε και θέλαμε, και μας έβαλε σε στενά, ασφυκτικά και πρωτόγνωρα πλαίσια. Συνεπώς ναι, όλα σχεδόν τα σχέδια και τα πλάνα μας είτε άλλαξαν είτε ακυρώθηκαν είτε στην καλύτερη περίπτωση αναβλήθηκαν. Οι τρείς θεατρικές δουλειές μου, η «ΝΕΚΡΗ ΛΙΜΝΗ» στο ΕΠΙ ΚΟΛΩΝΟ με την Παναγιώτα Βλαντή και τον Χάρη Τσιτσάκη σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη που θα ανέβαινε τον Οκτώβριο, ο «ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΙΒΑΝ ΙΛΙΤΣ» με τον Γιώργο Γαλίτη σε σκηνοθεσία της Κωνσταντίνας Νικολαΐδη που για τρίτη χρονιά θα ανέβαινε στο θέατρο ΑΛΚΜΗΝΗ και το «ΘΑΥΜΑ» με την Παναγιώτα Βλαντή στο Ωδείο του Γιώργου Φακανά, είναι σε κατάσταση αναμονής. Περιμένουμε, ελπίζουμε, αισιοδοξούμε!

Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «πρέσβη» του θεάματος, ποια ταινία ή σίριαλ θα προτείνατε στους ξένους και γιατί;

Δύσκολη επιλογή! Πρέπει να αφήσεις πολλά για να ονοματίσεις ένα. Θα έλεγα την σπουδαία «ΑΣΤΡΟΦΕΓΓΙΑ» του Διαγόρα Χρονόπουλου και την «ΚΑΛΠΙΚΗ ΛΙΡΑ» του Γιώργου Τζαβέλλα. Έδειξαν με μοναδικό τρόπο ανθρώπινες στιγμές και χαρακτήρες. Και με υψηλής αξίας εικαστικό και τεχνικό αποτέλεσμα.

-Τι σας έκανε να συμμετέχετε στο σίριαλ της ΕΡΤ1, «Χαιρέτα μου τον Πλάτανο» & ποιος είναι ο ρόλος σας σε αυτό;

Το έξυπνο σενάριο του Άγγελου Χασάπογλου, ο σκηνοθέτης ο Ανδρέας  ο Μορφονιός, οι συνάδελφοι με πρώτο τον Πέτρο Φιλιππίδη και τα δυο εξαιρετικά συνεργεία με τους σκηνοθέτες τους, τον Θανάση Ιατρίδη και τον Αντώνη Σωτηρόπουλο. Όλοι τους δυνατά συντελεστές για μια επιτυχημένη συνεργασία και επομένως επιτυχημένη σειρά. Επίσης το γεγονός ότι θα είχα την χαρά να βρεθώ στο κρατικό μας κανάλι. Ο Ηλίας Μαργαρίτης που ερμηνεύω είναι ο μπακάλης του Πλατάνου που διακαώς θέλει να γίνει πρόεδρος στη θέση του Παρασκευά (Π. Φιλιππίδης) και θα κάνει… τα πάντα για να το πετύχει!

Το «Χαιρέτα μου τον Πλάτανο» θα μπορούσε να είναι μια «φωτοτυπία» του τρόπου σκέψης των ανθρώπων του σήμερα; 

Σίγουρα! Και φωτοτυπία και ακτινογραφία μαζί! Μπαίνει βαθιά στους τύπους των ανθρώπων που συναντά κανείς ακόμη και σήμερα στην ελληνική κοινωνία. Ο εθισμός στην αρχομανία και την άσκηση της εξουσίας, το κυνηγητό του πλούτου, το κουτσομπολιό, η κόντρα της επαρχίας με το αστικό κέντρο κ.λ.π., ιδωμένα βέβαια από την κωμική τους πλευρά, είναι αυτά που αναδεικνύει η σειρά μας.

Πόσο μαγικό είναι τελικά για έναν ηθοποιό η αλλαγή ρόλων και κατά πόσο αυτό τον επηρεάζει;

Δεν υπάρχει μεγαλύτερη απόλαυση κατά την γνώμη μου για έναν ηθοποιό από το ταξίδι που σκαρώνει κάθε φορά παρέα με τον επόμενο ρόλο. Πρόκειται για μια συντροφιά σε μια πορεία από το άγνωστο και το ξένο στο οικείο και το δικό σου. Είναι η μαγεία της δουλειάς μας αυτό το σκάψιμο μέσα μας. Είναι ένα γοητευτικό αντάμωμα που παίρνει την τελική του αξία όταν ο ηθοποιός και ο ρόλος συναντούν και τον τρίτον της παρέας: τον θεατή.

Τι πρέπει να περιλαμβάνει κατά τη γνώμη σας, μια καλή τηλεοπτική σειρά;

Πρωτίστως σεβασμό στο κοινό! Μετά ικανούς ηθοποιούς, έμπειρο συνεργείο, εμπνευσμένο σενάριο, ηγετικό και δυνατό σκηνοθέτη. Και κυρίως μεράκι από όλους αυτούς!

Ποια είναι η αγαπημένης σας ατάκα;

«κατά την γνώμη μου, αν και μπορεί να κάνω λάθος»

Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε;

Να διαλέξει τον δρόμο που θα ακούσει μέσα του. Όσο κι αν τον αποπροσανατολίσουν, τον αποθαρρύνουν, τον οδηγήσουν αλλού οι όποιοι άλλοι. Να δώσει τις μάχες που του αναλογούν.

kourlambas Thanasis

Γεννήθηκε στην Καλαμάτα το 1971.

Είναι πτυχιούχος του Τμήματος Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου και της Δραματικής Σχολής «Θεμέλιο» του Νίκου Βασταρδή.

Έχει συνεργαστεί με τους ακόλουθους σκηνοθέτες και Θέατρα στα εξής έργα:

-Νίκο Βασταρδή/Θέατρο Θεμέλιο (Γενοβέφα αγάπη μου/χορός, Ο Ιμπρεσσάριος της Σμύρνης/Πασκουαλίνο, Εκκλησιάζουσες/Νέος, Η Ιφιγένεια στην Κεφαλονιά/Αχιλλέας, Ιφιγένεια εν Ταύροις/Ορέστης)

-Σπύρο Α. Ευαγγελάτο/Αμφιθέατρο (Ερωφίλη/Καρπόφορος-Μαντατοφόρος, Ευγένα/Πρόλογος-Αρκολέα-Ρηγόπουλο, Απόψε αυτοσχεδιάζουμε/Νάρντι, Τα Ολύμπια/Μεγακλής, Εκκλησιάζουσες/Νέος, Αντώνιος και Κλεοπάτρα/Οκτάβιος Καίσαρας, Τα Πάθη του Χριστού/Χριστός, Μήδεια/Αγγελιοφόρος, Οι τρελοί της Βαλένθια/Φλοριάνο, Υψιπύλη/Αγγελιαφόρος, Τα τέσσερα πόδια του τραπεζιού/Μάνος, Θρήνος του Σωτήρος/Ποιητής, Εκάβη/Οδυσσέας, Χάσης/Β’θεατρίνος-Παπουτσής-Διαμαντής-Μουσικοδιδάσκαλος, Ανδρομάχη/Ορέστης, Ολυμπία-Ειρήνη/Κύρηκας Θηβαίων-κορυφαίος Λυσιστράτης, Ξενοδοχείο των δύο κόσμων/Ιούλιος Πορτάλ, Τα εφτά κουτιά της Πανδώρας/Γιώργος, Βυσσινόκηπος/Τροφίμωφ, Φοίνισσες/Ετεοκλής, Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι/Γιατρός Κούκροβιτς, Έντα Γκάμπλερ/Τέσμαν, Οιδίπους Τύραννος/Αγγελιοφόρος)

-Σπύρο Α. Ευαγγελάτο/Εθνικό Θέατρο (Ο Βασιλικός/Γερασιμάκης)

-Σπύρο Α. Ευαγγελάτο/Θέατρο Ακροπόλ (Ο Επιθεωρητής/Σπέκιν, Ο Έμπορος της Βενετίας/Γκρατσιάνο).

-Σπύρο Α. Ευαγγελάτο/Θέατρο Μπάντμιντον (Ηλέκτρα/Ορέστης)

-Σπύρο Α. Ευαγγελάτο/Ηρώδειο (Αμύντας/Τίρσης)

-Λήδα Τασοπούλου/Αμφιθέατρο (Τρείς κύβοι ζάχαρη για τον καφέ της Κίρκης/Πιέρ)

-Nίκο Κορογιάννη/Θέατρο Ροές (Η άλλη φωνή)

-Λεωνίδα Λοϊζίδη/Θέατρο Ελπίδας (Ο Βυσσινόκηπος/Γιάσσα, Θέατρο Μπρόντγουαιη (Τζο ο φονιάς/Κρίς)

-Μίνω Βολανάκη/Εθνικό Θέατρο (Βολπόνε/χορός)

-Λευτέρη Γιοβανίδη- Ελένη Γερασιμίδου/Θέατρο Ροές (Ροδάκινο κομπόστα/Φεδερίκο)

-Βασίλη Νικολαϊδη/ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Αγρινίου (Ευριπίδου Σπαράγματα/Μίνωας-Περσέας-Αμφιάραος)

-Βασίλη Νικολαϊδη/«ομάδα92»-Θέατρο Φούρνος (Ελάτε σε μας για έναν καφέ/Παροντσίνι)

-Βασίλη Νικολαϊδη/Θέατρο Βικτώρια (La Strada/Τσαμπανό)

-Βασίλη Νικολαϊδη/Θέατρο Αλκμήνη (Μια φωνή κι ένα ψέμα/Κύριος Α)

-Γιάννη Κακλέα/Εθνικό Θέατρο (Η Αυλή των Θαυμάτων/Β’ Μηχανικός)

-Γρηγόρη Βαλτινό/Θέατρο Βρετάνια (Ψηλά από τη γέφυρα/Μάρκος)

-Αθανασία Καραγιαννοπούλου/ομάδα «Αι-Ώρες» (Το Πέρασμα/Μαέστρο)

-Αθανασία Καραγιαννοπούλου/Θέατρο Τέχνης-Υπόγειο (Τερέζα Ρακέν/Καμίγ)

-Αθανασία Καραγιαννοπούλου/Θέατρο Δημήτρης Χόρν (Όλη η Βίβλος λέμε τώρα)

-Τσέζαρις Γκραουζίνης/Εταιρεία Λυκόφως (Λυσιστράτη/Λακαιδεμόνιος)

-Γιαννάτου Δέσποινα/ομάδα «Υπέρ Ορίων» (Φόνισσα του Παπαδιαμάντη/Άντρας)

-Νικολαϊδη Κωνσταντίνα/Θέατρο Αλκμήνη (12 Ένορκοι/Ένορκος 3)

-Νικολαϊδη Κωνσταντίνα/Θέατρο Αλκμήνη (At Home-At The Zoo/Πήτερ)

-Νικολαϊδη Κωνσταντίνα/Θέατρο Αλκμήνη (Ο θάνατος του Ιβάν Ιλίτς/Αφηγητής 2)

-Νικολαϊδη Κωνσταντίνα/Θέατρο Διάνα (Μια Χριστουγεννιάτικη ιστορία/Εμπενίζερ Σκρούτζ)

-Συμμετοχή στο έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη «Τα τέσσερα πόδια του τραπεζιού» (Μάνος) με τη μορφή θεατρικού αναλογίου στις εορταστικές εκδηλώσεις για τα 70 χρόνια της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΑΣ (Ζάππειο Μέγαρο, Ράδιο-σκηνοθεσία Στέφανος Ληναίος).

Στην τηλεόραση έχει συνεργαστεί με τους σκηνοθέτες: Κώστα Κουτσομύτη, Αλέξανδρο Ρήγα, Αντώνη Αγγελόπουλο, Γιάννη Βούρο, Γρηγόρη Πετρινιώτη, Τζένη Χρυσανίδου, Μύρνα Τσάπα, Αλέξανδρο Πανταζούδη, Αμαλία Γιαννίκου, Αντρέα Μορφονιό, Σπύρο Ρασιδάκη, Δημήτρη Αρβανίτη, Βασίλη Θωμόπουλο.

Στον κινηματογράφο έχει συμμετάσχει στις ταινίες μεγάλου μήκους:

-ΡΙΣΑΛΤΟ του Βασίλη Βαφέα (2016)

-ΑΙΓΑΙΟ S.O.S του Πιέρρου Ανδρικάκου (2018) καθώς και σε ταινίες μικρού μήκους.

Έχει εργαστεί πάνω από μια εικοσαετία στην μεταγλώττιση σειρών και ταινιών ως ηθοποιός και σκηνοθέτης.

 (Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)



Εγγραφή στο Newsletter μας

Please enable the javascript to submit this form

© 2004 - 2024 All Rights Reserved. | Φιλοξενία & Κατασκευή HostPlus LTD

hostplus 35