Το υδρογόνο αγωνίστηκε αρκετά όλα αυτά τα χρόνια για να επικρατήσει ως εναλλακτικό καύσιμο, αλλά πώς μπορεί πραγματικά να κερδίσει ένα σημαντικό μέρος της μελλοντικής αυτοκίνησης;
Η χρήση των κυψελών υδρογόνου για την παραγωγή ηλεκτρική ενέργεια με μηδενικούς ρύπους έχει τεράστιες δυνατότητες, ενώ παράλληλα συνδυάζεται με έναν θερμικό κινητήρα. Μάλιστα, ένα πρόσφατο παράδειγμα χρήσης αποτελεί η περίπτωση της Toyota, η οποία εξέλιξε τον 3κύλινδρο κινητήρα του GR Yaris με τη δυνατότητα καύσης και υδρογόνου. Αυτό το τροποποιημένο σύνολο τοποθετήθηκε σε μια Corolla Sport και όρμησε στο 24ωρο πρωτάθλημα Fuji.
Παρόλο που το υδρογόνο είναι “καθαρότερο” καύσιμο σε σύγκριση με τη βενζίνη ή το diesel, το αποτέλεσμα του συνδυασμού αποφέρει μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Όταν καίγεται σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης δεν παράγονται άκαυστοι υδρογονάνθρακες (HC), μονοξείδιο του άνθρακα (CO) ή CO2. Aπό την άλλη, παράγονται οξείδια του αζώτου (NOx). Ο αέρας αποτελείται από 78% άζωτο και σε κατάσταση καύσης, οξειδώνεται με αποτέλεσμα να παραχθεί το τοξικό NOx – αλλά όλα αυτά εξαρτώνται από τη θερμοκρασία του θαλάμου καύσης. Σε αυτό το σημείο είναι που οι κινητήρες υδρογόνου έχουν το πλεονέκτημα.
Το υδρογόνο είναι λιγότερο “ιδιότροπο” καύσιμο από τη βενζίνη ή το πετρέλαιο. Αναμειγνύεται και καίγεται πλήρως και είναι αποτελεσματικό σε ένα πολύ μεγαλύτερο εύρος αναλογιών αέρα-καυσίμου. Ουσιαστικά, ένας κινητήρας υδρογόνου μπορεί να λειτουργεί αποτελεσματικά με περισσότερο αέρα και λιγότερο καύσιμο, ενώ εξακολουθεί να παράγει πολύ χαμηλότερα επίπεδα ρύπων από βενζίνη ή diesel.
Αν και το υδρογόνο μεταφέρει υψηλή ποσότητα ενέργειας κατά βάρος, έχει λιγότερη πυκνότητα από τα υπόλοιπα υγρά καύσιμα. Έτσι, οι κινητήρες, στους οποίους το καύσιμο εγχέεται στην πολλαπλή εισαγωγή και αναμιγνύεται με αέρα, αποδίδει σημαντικά λιγότερη ισχύ στην περίπτωση του υδρογόνο σε σχέση με τη βενζίνη. Ο άμεσος ψεκασμός βελτιώνει την κατάσταση, ενώ σε συνδυασμό με υπερσυμπίεση μεταβλητής γεωμετρίας, καθιστά τους κινητήρες καύσης υδρογόνου πιο βιώσιμους.
Διαβάστε τη συνέχεια…
https://www.newsauto.gr/news/tha-epikratisi-to-idrogono-os-enallaktiko-kafsimo/