Ένας άνθρωπος ευφυέστατος, ένας καλλιτέχνης που υμνεί όσους στάθηκαν δίπλα του και τον δίδαξαν την τέχνη, ήρθε στην «αυλή» μας και μέσα από μια όμορφη κουβέντα, μάθαμε πολλά για τη διαδρομή του Γιώργου Ηλιόπουλου στο χώρο των τεχνών και του θεάματος.
Ας απολαύσουμε μαζί τα όσα μας είπε ο «κουρέας» των «Άγριων Μελισσών»…
Τι ήταν αυτό που σας ώθησε ν’ ασχοληθείτε με την υποκριτική;
Νομίζω η ανάγκη μου να ζήσω ότι η καθημερινότητα κι ο χαρακτήρας μου δεν μου επέτρεπε. Ήθελα να ζήσω πολλές ζωές σε μια. Πράγμα που απαιτεί μεγάλη τόλμη – παράδοξο γιατί στην πραγματική ζωή είμαι δειλός. Αυτή όμως είναι η μαγεία της τέχνης: μετατρέπει το γατί σε λιοντάρι.
Τι σημαίνει η λέξη «ηθοποιός» για εσάς;
Είναι πρώτα –πρώτα επάγγελμα. Ένας τρόπος να βιοπορίζεσαι όπως κάθε άλλος συνάνθρωπος μας. Αυτό το λέω γιατί πολλές φορές αντιμετωπίζεται ο χώρος της τέχνης σαν άσυλο για κάθε μορφής παραξενιά, δυστροπία και ότι άλλο μπορείς να φανταστείς. Ο ηθοποιός είναι ένας επαγγελματίας που καλείτε να ζήσει και να μεταφέρει όσα ο θεατής δεν μπορεί -ή όσα η καθημερινότητα δεν του επιτρέπει να ζήσει. Αυτό που ο θεατής βιώνει στο θέατρο με τη βοήθεια του ηθοποιού, είναι κοινή συναισθηματική ζωή και κατά συνέπεια κοινή μνήμη.
Ποιες είναι εκείνες οι στιγμές της μέχρι τώρα πορείας σας, που έχουν μείνει χαραγμένες στη μνήμη σας & ποιοι άνθρωποι στάθηκαν στο πλάϊ σας;
Πρώτα απ’ όλα είναι ο δάσκαλος μου ο Κώστας Καζάκος , μιας που την σχολή του τέλειωσα. Άλλαξε τη ζωή μου –δε θα μιλούσαμε τώρα αν δεν ήταν αυτός. Στην συγγραφική μου πορεία οι καθηγητές μου στην σχολή Γιάννης Κοντός κι ο Γιώργος Μανιώτης – αλλάξαν κυριολεκτικά τον τρόπο που βλέπω τα πράγματα. Ο Γρήγορης Βαλτινός που σκηνοθέτησε το πρώτο μου έργο, το Desperados με την ομάδα που είχαμε αμέσως μόλις τέλειωσα την σχολή. Η Πέμη Ζούνη που σκηνοθέτησε αργότερα αρκετές δουλειές μας. Τώρα, η Βασιλική Ανδρίτσου που με την βοήθεια της και την πίστη της, κατάφερα να κάνω πραγματικότητα αυτό το δύσκολο εγχείρημα της παράστασης «Πώς να καταστρέψετε την ζωή σας». Είναι ένας μονόλογος αλλά στην ουσία αλλάζω 30 ρόλους- είναι ένας σκηνικός μαραθώνιος. Εγώ που είχα συνηθίσει σε ομαδικές δουλειές, από μόνος μου ποτέ δε θα είχα την τόλμη να αναλάβω τέτοια ευθύνη. Στην τηλεόραση η Φρόσω Ράλλη και το studio ATA. Είμαι παιδί του ΑΤΑ και νομίζω πως εκεί έζησα μερικές από τις πιο ευτυχισμένες στιγμές της ζωής μου. Το ανέβασμα του έργου μου «Μαύρο Κουτί» με το δάσκαλο μου Κώστα Καζάκο. Ήταν ένα όνειρο που είχα, να παίξω μαζί του, από την 1η μέρα της σχολής! Το ανέβασμα του έργου μου «στις 10 του Ιούνη». Άλλαξε πραγματικά τη ζωή μου αλλά και με προσγείωσε. Νομίζω αυτή η διαδρομή με έφερε πάλι πίσω στις πραγματικές ρίζες της δουλειάς. Και φυσικά το ανέβασμα του ίδιου έργου στο πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Κομβική στιγμή στη ζωή μου η στιγμή που έγινα δάσκαλος. Διδάσκω στον Ιασμό. Η μεγαλύτερα ικανοποίηση και χαρά που έχω πάρει απλό αυτή τη δουλειά καθώς και η πιο ανιδιοτελής αγάπη που έχω δώσει κι έχω πάρει. Νοιώθω υπερήφανος για τους μαθητές μου.
Πως βιώνει ένας ηθοποιός τη σημερινή κατάσταση;
Όπως όλοι οι συμπολίτες μας: πολύ δύσκολα! Βέβαια για τους καλλιτέχνες ποτέ τα πράγματα δεν ήταν εύκολα. Πολύ μικρό ποσοστό είναι αυτό που καταφέρνει να ζήσει αποκλειστικά από την τέχνη του. Οι πιο πολλοί κάνουμε 2 και 3 δουλειές ταυτόχρονα…
Οι «περιορισμοί» του COVID-19, έγιναν αιτία να αλλάξετε τα σχέδιά σας και ποια ήταν αυτά;
Σαφώς! Ήρθαν τα πάνω κάτω! Η καραντίνα μας έπιασε λίγες μέρες πριν την πρεμιέρα της παράστασης «Πώς να καταστρέψετε τη ζωή σας» που θα παιζόταν για 6η χρονιά. Από την άλλη το ανέβασμα του νέου μου έργου τον Φεβρουάριο αναβλήθηκε μέχρι νεωτέρας! Ευτυχώς με νύχια και με δόντια όλοι – παίρνοντας απίστευτες προφυλάξεις, συνεχίζουμε τα γυρίσματα των «Άγριων μελισσών»!
Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «πρέσβη» του θεάματος, ποια ταινία ή σίριαλ θα προτείνατε στους ξένους και γιατί;
Μου έκανες την ερώτηση που έχω 100 απαντήσεις! Αλλά θα μεροληπτήσω και θα απαντήσω τις «Άγριες μέλισσες». Για πολλούς λόγους… Πέρα από το εξαιρετικό σενάριο, καστ, παραγωγή, για το γεγονός που αποδεικνύει περίτρανα σε όλους πόσο σημαντική είναι η ελληνική μυθοπλασία. Κάτι που όλα τα κανάλια θα πρέπει από εδώ και πέρα να το λάβουν σοβαρά υπόψιν τους. Οι θεατές αυτό το μήνυμα δίνουν με την τεράστια αγάπη που δείχνουν στη σειρά.
Τι σας έκανε να συμμετέχετε στο σίριαλ του ΑΝΤ1 «Άγριες Μέλισσες» & κατά πόσο αυτός ο ρόλος ταυτίζεται με το «ΕΓΩ» σας;
Είναι μια εξαιρετική δουλειά. Ο ρόλος μου είναι το comic relief – η κωμική βαλβίδα εκτόνωσης –πράγμα που με ιντρίγκαρε πολύ. Γιατί το να είσαι η κωμική νότα σε ένα δραματικό περιβάλλον είναι σαν να ακροβατείς σε τεντωμένο σχοινί. Δεν υπάρχει η σοβαρότητα των γεγονότων να σε καλύψει, ούτε το άλλοθι της δραματικότητας. Στηρίζεσαι στο ένστικτο σου, στο πόσο καλά έχεις πλάσει αυτό το ρολό και στο πόσο καλή γνώση των μέσων σου έχεις...
Πώς είναι πλέον η καθημερινότητά σας & πως βιώνετε αυτή την επιτυχία;
Δουλεύω αρκετές ώρες και δεν έχω για να πω την αλήθεια μεγάλη αίσθηση όλου αυτού που συμβαίνει… Η αλήθεια είναι πως ο κόσμος αντιδρά πολύ όταν με βλέπει στο σούπερ μάρκετ ή στο μετρό. Έγινα γνωστός με τα Σφηνάκια που είχαν επίσης τεράστια επιτυχία – και ευτυχώς για μένα ήταν κωμική σειρά. Το λέω αυτό γιατί ο κόσμος έχει άλλη αντιμετώπιση στους κωμικούς. Τους θεωρεί πιο οικείους- πιο δικούς του ανθρώπους και εκδηλώνεται πιο εύκολα! Ποτέ δε με ενοχλήσαν –αν αυτό με ρωτάς – οι αντιδράσεις του κόσμου! Κάνουμε αυτή τη σειρά για να εισπράξουμε αγάπη- θα ήταν τελείως παράλογο να μας ενοχλεί όταν ο κόσμος μας την δίνει. Επίσης όταν σέβεσαι το κοινό- σε σέβεται κι αυτό! Ποτέ δεν μου έχει συμβεί κάτι που να με φέρει σε δύσκολη θέση!
Το «Διαφάνι» πιστεύετε πως είναι μια διαχρονική μικρογραφία της χώρας μας;
Το Διαφάνι είναι ένα χωριό που κατοικείτε από ανθρώπους. Κι οι άνθρωποι είναι ίδιοι σε όλη την Ιστορία. Οι χρονολογίες αλλάζουν -οι συμπεριφορές όμως είναι ίδιες! Ίσως σε κάποια σημεία να έχουν τροποποιηθεί- στη ρίζα τους όμως είναι ίδιες!
Τι πρέπει να περιλαμβάνει κατά τη γνώμη σας, μια καλή τηλεοπτική σειρά;
Την ειλικρινή αγάπη του δημιουργού να πει μια ιστορία και να κάνει συντροφιά στον κόσμο. Πρώτα απ’ όλα- όπως λένε κι οι Αμερικανοί- το καλό σενάριο! Μετά ένα καλό καστ! Ηθοποιοί που να ξέρουν ποια είναι η θέση και η δουλειά τους. Και φυσικά μια καλή παραγωγή.
Ποια είναι η αγαπημένης σας ατάκα;
Help me, help you! Από την αγαπημένη μου ταινία Jerry Maguire.
Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε;
Να μη χάσει την αθωότητα του. Να διαβάσει, να σπουδάσει, να είναι μαθητής, να βρει δάσκαλο και κυρίως να μη βιαστεί να μεγαλώσει! Αυτός ο κόσμος είναι σκληρός για τα παιδιά αλλά είναι απάνθρωπος για τους μεγάλους.
Βιογραφικό
Αριστούχος της Ανωτάτης Δραματικής Σχολής «ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ » Ιούνιος 2000, ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ (Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης)
ΩΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ
«Αντρική Υπόθεση» Αθηναΐδα, Δεκέμβριος 2020 - «Πώς να καταστρέψετε τη ζωής σας», σε σκηνοθεσία Βασιλικής Ανδρίτσου, Στα Θέατρα: Θερινό Λαμπέτη, Ιούλιος 2020, Τζένη Καρέζη, Φεβρουάριος 2020, Coronet Φεβρουάριος 2019, Χυτήριο Δεκέμβριος 2018,Αθηναϊδα-σκηνη Ζωή Λάσκαρη, Δεκέμβριος 2017, Αλέκος Αλεξανδράκης -Ριαλτο Ιανουάριος 2017
«Η εξαφάνιση του Καλοκαιριού» Σε περιοδεία σε όλη την Ελλάδα, Καλοκαίρι 2019
«Το Κελεπούρι», σε σκηνοθεσία Πέτρου Φιλιππίδη, Στο θέατρο Αμιραλ, Νοέμβριος 2011
«Το Μαύρο Κουτί», σε σκηνοθεσία Αντώνη Καλογριδη, στο θέατρο Τζένη Καρέζη, Φεβρουάριος 2009 και Οκτώβριος 2009
«Πάρε το χρήμα και τρέχα », σε σκηνοθεσία Κώστα Κιμούλη στο θέατρο Παρκ, Ιούλιος 2009
«Τα μυστικά της αποτυχίας μου », σε σκηνοθεσία Πέμυς Ζούνη στο θέατρο Μουμούρη, Νοέμβριος 2006 - Στο θέατρο Ήβη, Οκτώβριος 2007 - Στο θέατρο Παρκ, Ιούνιος 2008 και στη Θεσσαλονίκη στο θέατρο Αλίκη Βουγιουκλάκη, Οκτώβριος 2008
«Μια ωραία και πιστευτή ιστορία» σε σκηνοθεσία Πέμυς Ζούνη στο Θέατρο Του Νέου Κόσμου, Μάρτιος 2005 και Οκτώβριος 2005
«Το Τέλος Του Καλοκαιριού» σε σκηνοθεσία Πέμυς Ζούνη στο Θέατρο της Άνοιξης, Νοέμβριος 2002
Στα Σκοτεινά…( ή Bed time stories ), σε σκηνοθεσία Helen Scotty, στο θέατρο Επι Κολωνώ, Νοέμβριος 2001
Στο πλαίσιο του Παγκόσμιου Φεστιβάλ Πειραματικού Θεάτρου του Καΐρου στην Αίγυπτο με την παράσταση «ΟΡΕΣΤΕΙΑ, αποσπάσματα ενός τραγικού λόγου», σε σκηνοθεσία Μichael Zaibel, Σεπτέμβρης 2000
«DESPERADOS», σε σκηνοθεσία Γρήγορη Βαλτινού στο Θέατρο Μεταξουργείο, Ιανουάριος 2000
ΩΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ ΣΤΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
«Άγριες μέλισσες» Αnt1 - «Σφηνάκια» ALFA - «Σκερτσάκια» ΑΝΤΕΝΑ - «Όλα στην Ταράτσα» ALFA - «Καλά να πάθεις» ALFA - «CAMERA CAFE» MEGA - «Τι συμβαίνει με το Χάρη;» ΑNTENNA
Επίσης έχει κάνει γκεστ στις σειρές : 50-50, Πολυκατοικία, Singles, Σαββατογεννημένες, Κοκκίνο δωμάτιο και άλλες...
ΩΣ ΘΕΑΤΡΙΚΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ
Έργα του έχουν παιχτεί σε θεατρικές σκηνές στην Αθήνα, στο ΚΘΒΕ, σε ΔΗΠΕΘΕ και από θεατρικές ομάδες πολλών πανεπιστημίων και ερασιτεχνών σε όλη την Ελλάδα.
Επίσης έργα του έχουν μεταφραστεί και έχουν παιχτεί στο Λονδίνο, στο Φεστιβάλ του Εδιμβούργου, στο Δουβλίνο, στην Τσεχία, στη Γερμανία, στη Βουλγαρία, στην Αλβανία, στον Καναδά και στην Αυστραλία. Έχει λάβει μέρος στο Αthens 24 Hours Theatre Festival
Το έργο του «Στις 10 του Ιούνη» με θέμα την Σφαγή του Διστόμου τον Ιούνιο του 1944 ανεβαίνει στην Οξφόρδη -Μάϊος 2019
Θεατρικά έργα
Στις 10 του Ιουνη - Πώς να καταστρέψετε τη ζωής σας – Speed Date - Το Κελεπούρι - Τα μεγάλα Ροκ συγκροτήματα δε διαλύονται ποτέ - Το Μαύρο Κουτί - Τα Μυστικά της Αποτυχίας μου - 2η Ευκαιρία - Bedtime stories ( Μια ωραία και πιστευτή ιστορία... στα σκοτεινά) - 4 EVER - Το τέλος του καλοκαιριού – DESPERADOS
Έχει επίσης μεταφράσει και διασκευάσει έργα των Ray Cooney, Debbie Isitt, Jeff Gould και Jane Anderson.
ΩΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΣΤΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
Έχει γράψει τις σειρές: «Τι συμβαίνει με το Χάρη;», «Όλα στην ταράτσα», «Camera café»
ΩΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΣΤΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ
«Τα Μυστικά της Αποτυχίας» μου σε σκηνοθεσία Πιερο Ανδρακάκου - «4 EVER» σε σκηνοθεσία Γιώργου Πυρπασόπουλου - «Bedtime stories» σε σκηνοθεσία Θανάση Νασκάρη
ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ
Υποψήφιος για βραβείο καλυτέρου ελληνικού έργου στα Κρατικά Βραβεία Κάρολος Κουν με το έργο «Το Μαύρο Κουτί»
1ο Βραβείο στους Αγώνες Νέων Δημιουργών με το έργο 4 EVER
Υποψήφιος για βραβείο καλυτέρου ελληνικού έργου στα Βραβεία του περιοδικού Αθηνόραμα με το έργο «Το τέλος του καλοκαιριού»
To έργο του «Το Τέλος Του Καλοκαιριού» περιλαμβάνετε στη λίστα των προτεινόμενων ευρωπαϊκών έργων από 03’ European Theatre Council
Το έργο του 4 ever εντάσσετε στα Θεατρικά μονόπρακτα της ΕΤ και κινηματογραφείτε από τη Λάγια Λιουργου
Ιδρυτικό μέλος του Comedy Lab Gr
ΑΛΛΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Έχει δημιουργήσει διαφημιστικές καμπάνιες για επώνυμα προϊόντα
Είναι καθηγητής υποκριτικής σε Δραματικές Σχολές.
Τα τελευταία χρόνια στηρίζει και σκηνοθετεί τις δουλείες νέων καλλιτεχνών και νέων ομάδων
ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ:
«Speed date» Εκδόσεις Σοκολη, «Το Μαυρο Κουτι» Εκδόσεις Σοκολη, «bedtime stories (Μια ωραία και πιστευτή ιστορία... στα σκοτεινά...) 2004 Εκδοσεις MAKING NOISES, «ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ» Εκδόσεις MAKING NOISES, “Desperados“ Εκδόσεις Καστανιώτη, “Desperados `r back 2012” Εκδόσεις Σοκολη, “To Κελεπούρι ” Εκδόσεις Σοκολη, “Bedtime stories 2012” Εκδόσεις Σοκολη
(Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά)